W Europie pojawił się tani samochód elektryczny o nazwie pierwszego samochodu z Rosji

Łotewska firma Dartz Motorz, znana z produkcji drogich, pancernych SUV-ów, oraz litewska Nikrob UAB zakończyły proces certyfikacji nowego, budżetowego samochodu elektrycznego przeznaczonego na rynek europejski. Będzie on oficjalnie sprzedawany pod nazwą FreZe - po samochodzie Frese i Yakovlev z 1896 roku, który uważany jest za pierwszy samochód produkcyjny w Rosji. Przedstawiciel firmy Dartz Motorz powiedział o tym portalowi Autonews.ru, a także podzielił się pierwszymi zdjęciami nowości.

Od 1910 roku marka Frese należała do rosyjsko-bałtyckich zakładów w Rydze, ale w połowie marca spółka Nikrob UAB otrzymała wszystkie niezbędne dokumenty potwierdzające, że "nazwa Peter Alexandrovich Frese została oficjalnie wskrzeszona" i może być używana w nowym modelu.

FreZe Nikrob EV to unowocześniona wersja chińskiego małego samochodu elektrycznego Wuling Hongguang MINI EV, wprowadzonego na rynek ChRL w maju 2020 roku przez firmę SAIC. Czteromiejscowy pojazd o długości 2 917 mm, wyposażony w silnik o mocy 20 KM, szybko stał się liderem w Chinach wśród samochodów z napędem całkowicie elektrycznym.

Według China Passenger Car Association (CPCA), Wuling Hongguang MINI EV sprzedał 25.788 sztuk w styczniu 2021 roku, prawie dwukrotnie więcej niż Tesla Model 3, która sprzedała 13.843 sztuk w tym samym miesiącu. W Chinach ceny małego samochodu elektrycznego zaczynają się od ok. 29 tys. juanów, co jest równowartością ok. 330 tys. rubli lub 3,8 tys. euro.

Koszt europejskiego FreZe Nikrob EV będzie wyższy - ceny tego modelu zaczynają się od około 9999 euro (880 tys. rubli według obecnego kursu). Mimo to, FreZe jest pozycjonowany jako najbardziej dostępny samochód elektryczny w Europie. Dla porównania, koszt Dacia Spring EV, która wkrótce wejdzie do sprzedaży we Francji, zaczyna się od 12 403 euro, z uwzględnieniem dotacji państwowych.

Wiadomości na 31 października 2019 r. Dartz przygotował 1000-konnego "czarnego ogiera" do nowego filmu Wiadomości 11 marca Dacia Spring stała się najtańszym i najwolniejszym samochodem elektrycznym w Europie

W chwili obecnej z różnych krajów europejskich wpłynęło ponad 1 tys. zamówień na FreZe Nikrob EV, który został zmontowany na Litwie z chińskich komponentów. Ponadto, kilku europejskich operatorów car-sharingu zaczęło rozważać dodanie pojazdów FreZe do swoich flot. Równocześnie Dartz i Nikrob pracują nad stworzeniem własnej firmy, która będzie świadczyć usługi krótkoterminowego wynajmu samochodów FreZe.

Szczegółowe dane techniczne FreZe Nikrob EV nie są jeszcze dostępne. Na chwilę obecną wiemy, że prędkość maksymalna samochodu elektrycznego wynosi 105 km/h, a jego zasięg bez ładowania baterii przekracza 200 kilometrów.

Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.

Komentarze

Dodaj komentarz