OC bez inspekcji, odłączenie kamery i inne. Najważniejsze wiadomości motoryzacyjne

22 sierpnia w Rosji wejdzie w życie ustawa, która zniesie obowiązkową kontrolę pojazdów w celu uzyskania polisy CMTPL. Eksperci uważają, że takie poprawki powinny być uchwalone już dawno, ponieważ sprzedaż polisy jest "zamówieniem publicznym", co oznacza, że trzeba ją dostać bez żadnych warunków. Poza tym, właściciele samochodów często kupują polisę ubezpieczeniową w ostatnim dniu badania technicznego i spędzają rok bez karty diagnostycznej lub korzystają z Internetu, aby uzyskać fałszywe zaświadczenie o badaniu technicznym.

Ubezpieczenie OC oddzielone od przeglądu technicznego: jak to działa i co się stanie z cenami

Od tej pory do sporządzenia polisy komunikacyjnego ubezpieczenia OC wymagane będą trzy dokumenty: dowód rejestracyjny pojazdu (MRTPL), paszport i prawo jazdy. Nie wiadomo jeszcze, czy dokument potwierdzający przegląd techniczny będzie miał wpływ na cenę ubezpieczenia - towarzystwa ubezpieczeniowe nie wykluczają takiej możliwości. Obecnie na cenę polisy ma wpływ historia jazdy kierowcy, wiek samochodu i kilka innych parametrów.

W sierpniu w Rosji wejdzie w życie ustawa, która wprowadzi obowiązek poddawania się kontroli pojazdów (TI) (Foto: Dmitry Serebryakov / TASS)

Ustawa ta nie oznacza jednak, że kierowcy będą mogli jeździć bez kontroli - za brak dokumentu kontroli pojazdu grozi mandat do 2 tys. rubli.

Nowe ograniczenia związane z koronawirusem: jak wpłyną one na kierowców

Zachorowalność w Moskwie jest rekordowo wysoka od początku pandemii, co zmusiło władze miasta do wprowadzenia w stolicy poważnych ograniczeń. Nie działają już foodtrucki i ogrody zoologiczne, a pracodawcom zalecono przeniesienie jednej trzeciej pracowników do pracy zdalnej. Ponadto, biuro burmistrza zaostrzyło restrykcje dla osób nieszczepionych - na przykład, nie mogą one teraz umawiać się na osobiste wizyty w magistracie i przechodzić rutynowych badań w szpitalach.

Zmotoryzowani na razie jednak w mniejszym stopniu odczuwają skutki ograniczeń. Władze powiedziały, że nie ma mowy o zawieszeniu usług taxi i carsharingu, a także o wprowadzeniu przepustek na wjazd do Moskwy.

Władze Moskwy wprowadziły nowe ograniczenia w związku z koronawirusem. Nie mówi się jeszcze o zakazie korzystania z taksówek i carsharingu (Foto: Sandurskaya Sofia / AGN Moskva)

Autonews.ru wysłał zapytanie do służb prasowych Biura Burmistrza, prosząc o aktualizację informacji na temat planowanych ograniczeń dla kierowców.

Państwowa Inspekcja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego poinformowała, ile dzieci poniżej 10 roku życia powinno być przewożonych w fotelikach samochodowych

Dzieci w wypadkach ranią częściej niż dorośli, dlatego w tym tygodniu policjanci ruchu drogowego po raz kolejny przypominają: jedynym bezpiecznym sposobem przewożenia dziecka w samochodzie jest umieszczenie go w specjalnym foteliku. Zmniejsza prawdopodobieństwo odniesienia śmiertelnych obrażeń w wypadku o 75%.

"Jeśli dziecko nie jest zabezpieczone specjalnym urządzeniem przytrzymującym, to nawet w przypadku drobnych kolizji lub gwałtownego hamowania może uderzyć w różne elementy wyposażenia wewnętrznego samochodu i doznać dość poważnych obrażeń" - precyzuje policja drogowa.

Agencja przypomniała również, że zgodnie z przepisami ruchu drogowego, fotelik dziecięcy jest wymagany w samochodzie dla wszystkich pasażerów w wieku od urodzenia do 7 lat - niezależnie od tego, czy dziecko siedzi na przednim czy tylnym siedzeniu. Jeśli jednak dziecko siedzi na przednim siedzeniu, fotelik - lub urządzenia i systemy przytrzymujące - są wymagane do ukończenia przez nie 12 roku życia.

Kierowcy muszą zadbać o foteliki samochodowe dla pasażerów w wieku do 7 lat włącznie. Jeśli dziecko siedzi z przodu, wymagane są foteliki i urządzenia przytrzymujące do 11 roku życia włącznie. (Foto: policja drogowa)

Ważne jest, aby foteliki i urządzenia przytrzymujące były odpowiednie do wzrostu i wagi dzieci. Za jego brak kierowcy będą musieli zapłacić mandat w wysokości 3 tys. rubli.

Władze poinformowały, kiedy i gdzie kamery są wyłączone na drogach

Kierowcy obawiają się mandatów za jazdę po drogach z zatartym oznakowaniem lub w miejscach remontów, gdzie oznakowanie jest tymczasowe. Jak dowiedział się portal Autonews.ru, w zależności od sytuacji władze wyłączają kamery w miejscach remontu dróg.

Moskiewskie Centrum Zarządzania Ruchem (TMCC) oświadczyło, że praca kamer jest regulowana po otrzymaniu danych dotyczących naprawy. Jednocześnie, jeśli są znaki ograniczenia prędkości, należy przestrzegać ich wymogów, ponieważ kamery wciąż to monitorują.

W szczycie sezonu robót drogowych kierowcy częściej spotykają się z brakiem oznakowania dróg. Równocześnie nawigatory ostrzegają o pasach ruchu i oznaczeniach pasów. (Foto: Andrey Nikerichev / AGN Moskva)

Jeśli po naprawie oznakowanie drogi zostanie zmienione, kompleksy automatycznego mocowania są rekonfigurowane do nowych zasad.

"Niestosowanie się do oznakowania dróg kwalifikuje się jako skład złożony. Oznacza to, że wszystkie zdjęcia z tego naruszenia są przeglądane ręcznie. Zdjęcia, na których rzeczywiście nie widać oznaczeń - na przykład z powodu napraw lub opadów śniegu - są odrzucane na etapie ręcznej kontroli przez inspektora CAFAP" - powiedział Autonews.ru związek producentów i operatorów systemów rozpoznawania i utrwalania obrazu "Oko".

Policja drogowa poinformowała również, że kierowcy nie będą karani mandatami, jeśli oznakowanie będzie niewyraźne. A jeśli nie ma oznakowania, ale znaki są zawieszone, to i tak zmotoryzowani dostaną mandat - w tym przypadku stan jezdni nie gra roli.

Hyundai pokazał nową Cretę dla Rosji

Koreański Hyundai zaprezentował crossovera Creta drugiej generacji przeznaczonego na rynek rosyjski. Samochód ma większe wymiary w porównaniu z poprzednikiem, a w kabinie znajduje się 7-calowa cyfrowa tablica przyrządów. Do dyspozycji kierowcy jest również 8- lub 10,25-calowy system informacyjno-rozrywkowy oraz system audio firmy Bose. Asystenci obejmują system zapobiegający kolizjom, monitorowanie martwego pola i adaptacyjny tempomat.

Hyundai zaprezentował drugą generację crossovera Creta przeznaczonego na rynek rosyjski (Foto: Autonews.ru)

Niektóre funkcje Hyundai Creta mogą być kontrolowane za pomocą aplikacji mobilnej - na przykład zdalne uruchamianie crossovera, odblokowywanie drzwi lub śledzenie jego lokalizacji.

Pod maską Creta jest były silniki benzynowe w 1,6 litra i 2,0 litra pojemność 123 i 149 KM, odpowiednio. Hyundai Creta II wejdzie do produkcji 1 lipca. Ceny nowości zostaną podane w późniejszym terminie.

Autonews.ru był jednym z pierwszych, którzy zapoznali się z Hyundaiem Cretą II generacji.

Komentarze

Dodaj komentarz