Mercedes zaprezentował przeprojektowany model E 63 AMG

W Affalterbach zaprezentowano doładowaną wersję Klasy E w wersji sedan i wagon. Wersja pięciodrzwiowa nie zostanie sprowadzona do Rosji, natomiast sedan będzie dostępny w najmocniejszej wersji E 63 S 4Matic+. Ceny w rublach zostaną ogłoszone później, a wstępna data dostawy do rosyjskich dealerów to wrzesień 2020 roku.

Wersja AMG została zaprojektowana w stylu zmodernizowanych modeli cywilnych, ale posiada wiele oryginalnych detali. Przedni zderzak z szerokimi wlotami powietrza, grill z pionowymi listwami, powiększony tylny dyfuzor, 19- lub 20-calowe felgi, spojler z włókna węglowego na krawędzi bagażnika, poszerzone o 27 mm nadkola, rury wydechowe - wszystko to jest unikalne dla E 63. Do wyboru jest także kilka nowych kolorów nadwozia: Graphite Grey, High-Tech Silver i Matte Blue z kolekcji Magno, dotychczas dostępnych tylko w modelach AMG GT. Ponadto klienci mogą wybierać spośród kilku pakietów stylizacyjnych nadwozia.

Również wnętrze zostało przeprojektowane zgodnie z aktualnymi modelami Mercedes-Benz. Systemem multimedialnym MBUX steruje się teraz za pomocą wygodniejszego gładzika, kierownica ma podwójne poziome szprychy z przyciskami dotykowymi, jest też nowy asystent głosowy, który ożywia się za pomocą komunikatu "Witaj, Mercedes! Wnętrze odróżnia się od wersji cywilnych fotelami z rozwiniętym podparciem bocznym, wstawkami z włókna węglowego na drzwiach i panelu przednim oraz kontrastowymi przeszyciami na skórze. W menu pojawiły się dodatkowe pozycje, a cyfrowa tablica rozdzielcza zyskała unikalną grafikę.

Aktualizacja nie miała wpływu na układ napędowy. E 63 jest wyposażony w dobrze znany 4,0-litrowy silnik V8 z parą turbosprężarek twin-scroll w bloku rozdzielczym. W wersji podstawowej silnik rozwija moc 571 KM i moment obrotowy 750 Nm, a w wersji S wartości te wzrosły do 612 KM i 850 Nm. W zależności od stopnia doładowania, sedan może przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie odpowiednio 3,5 i 3,4 sekundy. Dla wozu wartości te wynoszą 3,6 i 3,5 sekundy. Nowy samochód jest nadal wolniejszy od przeprojektowanego BMW M5, któremu osiągnięcie 60 km/h zajmuje 3,3 sekundy.

W trybie Comfort funkcja częściowej dezaktywacji cylindrów jest dostępna w zakresie od 1.000 do 3.250 obr. Informacja o aktywacji systemu jest wyświetlana na desce rozdzielczej, a samo przełączenie jest niewidoczne dla kierowcy i pasażerów.

Nowe pozycje 27 maja 2020 r. Mercedes przeprojektował klasę E w wersji coupe i kabriolet. Wszystkie szczegóły Genewa 2020 3 marca 2020 r. Nowy Mercedes klasy E: sam jedzie przez ruch uliczny i reaguje na głos

Ponadto, w starszej wersji S zastosowano dynamiczne zawieszenie silnika. W zależności od sytuacji, ich zmienna sztywność pozwala na zwiększenie komfortu jazdy lub lepszą reakcję silnika na potrzeby kierowcy. Producent twierdzi, że jest to jedyny pojazd w swojej klasie, w którym zastosowano takie rozwiązanie.

Silnik jest sparowany z 9-biegową zautomatyzowaną skrzynią AMG Speedshift MCT. Dzięki specjalnie opracowanemu oprogramowaniu zmiana biegów jest tak szybka, jak to tylko możliwe, zarówno w trybie automatycznym, jak i ręcznym. W trybie Comfort domyślnie aktywowana jest funkcja zatrzymania i rozruchu silnika, natomiast program Individual wspiera funkcję wybiegu.

Wszystkie wersje E 63 wyposażone są w system napędu na wszystkie koła AMG Performance 4Matic+, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie w zależności od wybranego przez użytkownika trybu lub sytuacji na drodze. Standardowo pojazd jest napędzany przez tylne koła, a elektronika interweniuje w razie potrzeby. Przednia oś może być również przymusowo wyłączona poprzez aktywację trybu drift.

W zawieszeniu zastosowano wielokomorowe elementy pneumatyczne AMG Ride Control+ z adaptacyjnymi amortyzatorami ADS+. Oprogramowanie jest całkowicie przepisane od nowa, a ustawienia i elastokinematyka zostały zmienione. Standardowe hamulce w modelu E 63 to 360-milimetrowe tarcze kompozytowe z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i jednotłoczkowymi z tyłu. W wersji E 63 S tarcze przednie są powiększone do 390 milimetrów, a tarcze węglowo-ceramiczne o średnicy 402 milimetrów są dostępne jako opcja.

Komentarze

Dodaj komentarz