Nowy Hyundai Creta dla Rosji: Pierwsze wrażenia
Nowa Creta dla Rosji została zaprezentowana w fabryce Hyundaia w pobliżu Petersburga, gdzie samochód będzie produkowany. Samochód jest bardzo podobny do wcześniej wprowadzonego Creta na rynki Indii i Chin, ale ma inny projekt grilla i zderzaków. W sumie stylistyka nowości z dwupokładowym układem reflektorów nawiązuje do flagowego crossovera Palisade. Samochód otrzymał również pierwszy w historii dwukolorowy lakier, z czarnym dachem z połyskiem i pięcioma jasnymi kolorami do wyboru dla reszty nadwozia.
Samo nadwozie jest nieco większe niż w poprzedniej generacji. Zwrotnica zyskała 3 cm na długości i 1 cm na szerokości. Rozstaw osi został zwiększony o 2 cm. Główny wzrost przestrzeni nastąpił we wnętrzu, gdzie stało się ono bardziej przestronne w drugim rzędzie. Bagażnik również otrzymał zwiększoną o 31 litrów pojemność użytkową, ale organizacja przestrzeni pozostała praktycznie niezmieniona.
Techniczne wypełnienie samochodu nie uległo zmianie. Podstawowym silnikiem "Kreta" jest nadal 1.6 MPI. W połączeniu z 5-biegową skrzynią manualną rozwija on 123 KM, a w połączeniu z 5-biegową skrzynią automatyczną 121 KM. - Sparowany z sześciozakresowym automatem. Starszym silnikiem jest również dawna dwulitrowa jednostka o mocy 149 KM, która jest sparowana wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.
Opcjonalny system napędu na wszystkie koła, oznaczony jako HTRAC, bazuje na poprzednich jednostkach i wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.
Nowa Kreta posiada bogate wyposażenie, w tym system multimedialny z 8- i 10,25-calowymi wyświetlaczami (w zależności od wyposażenia), bezprzewodowe ładowanie smartfonów, panoramiczny dach oraz system BlueLink, który umożliwia zdalne sterowanie niektórymi funkcjami pojazdu i śledzenie lokalizacji za pomocą aplikacji na smartfonie.
Ponadto, Hyundai Creta posiada szereg funkcji wspomagających kierowcę, w tym system antykolizyjny, adaptacyjny tempomat oraz system monitorowania martwego pola.