Peugeot 308 jest teraz hybrydą o mocy 500 KM
Stylistyka nowości powtarza koncepcyjny 308R, który został zaprezentowany w 2013 roku we Frankfurcie. Reflektory nowego modelu zostały zapożyczone z prototypu Quartz. Samochód ma poszerzone nadkola, 19-calowe felgi i duże wloty powietrza.
Układ napędowy składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego THP o pojemności 1,6 litra oraz dwóch silników elektrycznych. Pojazd dysponuje łączną mocą 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego. Hatchback osiąga 100 km/h w 4 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Samochód posiada cztery tryby jazdy. Hot Lap ujawnia pełny potencjał systemu hybrydowego i jest przeznaczony do jazdy po torze. Tryb Track angażuje w głównej mierze silnik benzynowy - podczas jazdy z tym pakietem konfiguracyjnym moc samochodu wynosi 400 KM i 530 Nm momentu obrotowego. Tryb Droga jest przeznaczony do jazdy po drogach publicznych. Maksymalna moc w tym przypadku wynosi 300 koni mechanicznych. W przypadku aktywacji trybu ZEV zaangażowany będzie tylko silnik elektryczny.
Peugeot 308 drugiej generacji zadebiutował na światowym rynku w 2013 roku. W Rosji sprzedaż nowego modelu rozpoczęła się rok temu. Na naszym rynku hatchback oferowany jest z dwoma silnikami do wyboru - atmosferycznym 1,6 litra (115 KM) oraz turbodoładowanym 1,6 litra (150 KM). Podstawowy model będzie kosztował 1 109 000 rubli.
Zdjęcie i wideo: Peugeot
« Poprzedni artykuł
Mercedes potwierdza prace nad pick-upem opartym na Nissanie Navara
Kolejny artykuł »