Jak woskować samochód jak zawodowiec!

Kiedyś po prostu myjesz i suszysz samochód, a następnie wyciągasz puszkę ulubionego środka czyszczącego czy wosku, aby przywrócić połysk i ochronę przed woskiem.

Teraz sprawy mają się inaczej! Dzisiaj są setki produktów do woskowania samochodów, ale wszystkie wybory sprowadzają się do:

  • Wosk płynny
  • Pasta Wosk
  • Wosk w sprayu
  • Chusteczka do wycierania

Wosk samochodowy, który wybierzesz, to naprawdę wybór stylu życia. Zabawne, jak to brzmi, to prawda!

Dla entuzjastów samochodów dążenie do perfekcji wyglądu samochodu doprowadzi ich do wieloetapowego, całodziennego procesu rozpieszczania samochodu. Dla niektórych może się to wydawać ekstremalne, ale dla miłośników samochodów jest to czysta przyjemność.

Na drugim końcu spektrum są ludzie zainteresowani opieką nad pojazdami, ale ich czas jest cenny. Ci ludzie potrzebują szybkiego i łatwego rozwiązania.

Oto dobre wieści:

Wiele produktów do wosku samochodowego rozwinęło się do tego stopnia, że prawie wszyscy będą zadowoleni z rezultatów. I jest to ten sam proces zarówno dla fanatyków jak i osób zainteresowanych szybką pracą woskową!

Zacznij od czystego wykończenia

Powodem, dla którego woski w pastach Simonize i Turtle Wax były tak popularne kilkadziesiąt lat temu jest fakt, że były one jednoetapowym środkiem czyszczącym do farb i woskiem samochodowym w jednym (np. "cleaner/wax").

Dzisiaj mamy więcej możliwości wyboru, ale bez względu na wszystko, lakier twojego samochodu musi być czysty przed woskowaniem.


Ostrzeżenie: Nigdy nie woskować brudu! Do bezpiecznego usuwania sklejonych zanieczyszczeń należy użyć wysokiej jakości pręta glinianego.


Detalowanie prętów glinianych jest szybkim i łatwym procesem usuwania związanego brudu i innych zanieczyszczeń za pomocą prostego pręta gliny detalu.

Użyj go po umyciu samochodu, aby usunąć wszystkie luźne zabrudzenia. Rezultatem jest piskliwe, czyste wykończenie farbą, które jest gładkie jak szkło.

Środek czyszczący/Wosk a Glinka + Wosk Nieoczyszczający

Nowoczesne lakiery bezbarwne (większość samochodów produkowanych od 2000 roku ma wykończenie bezbarwne) znacznie różnią się od tradycyjnych systemów lakierniczych bez lakieru bezbarwnego.

Prawda jest taka, że są szczuplejsze.

Dlaczego tak jest?

Aby zachować wagę (i nasze środowisko) i zmniejszyć koszty. W związku z tym nie zaleca się stosowania środków do czyszczenia i polerowania ściernego do regularnej pielęgnacji.

Bezpieczną alternatywą dla wosku czyszczącego jest glina do detali, a następnie wysokiej jakości wosk nieoczyszczający (czysty wosk).

Wskazówka: Możesz dowiedzieć się, czy masz środek czyszczący/ wosk, czy też czysty wosk, czytając etykietę. Jeżeli produkt reklamuje się jako "czysty" lub "polerowany" to jest to środek czyszczący/ wosk.

Poleruj by usunąć defekty... Przed woskowaniem!

Czas użycia ścierniwa na lakierze pojazdu to czas, kiedy masz drobne wady, które należy usunąć. Wiele osób błędnie wierzy, że woskowanie naprawi drobne skazy.

Nie zrobi tego!

Woskowanie może tymczasowo zatuszować niektóre przebarwienia, ale nie spowoduje ich usunięcia.

Przez skazy mam na myśli drobne zadrapania, ślady po zawirowaniach, wytrawianie plam z wody i plamy lub poparzenia od spadających ptaków. Aby rozwiązać te problemy, należy użyć pasty ściernej do samochodów.

Nie popełnij błędu: Jeśli lakier twojego samochodu wymaga naprawy, musisz to zrobić przed nałożeniem wosku.

Nanoszenie wosku w sprayu samochodowym

Woski w sprayu samochodowym są najłatwiejszym środkiem ochrony lakieru do stosowania.

Kilka lat temu produkty woskowe w aerozolu były żartem, ale dziś rywalizują z najlepszymi płynnymi i dawnymi produktami woskowymi.

Co się zmieniło? Jednym słowem, polimery!

Co najlepsze, w ciągu kilku minut można zastosować najlepsze w swojej klasie produkty woskowe w sprayu. Wiele z nich można stosować w bezpośrednim świetle słonecznym, choć najbardziej zdumiewające rezultaty osiąga się zawsze w cieniu.

Aby nałożyć wosk w sprayu dokładnie umyć i wysuszyć samochód.

Za pomocą ręcznika polerskiego z mikrofibry w jednej ręce i wosku w sprayu w drugiej, spryskaj i wytrzyj jednocześnie niewielką powierzchnię. Rozłóż równomiernie, a następnie przerzuć ręcznik na suchą stronę, aby uzyskać końcowy bufor.

To takie proste!

UWAGA: Dla uzyskania doskonałych rezultatów, zawsze podawaj końcową chusteczkę z czystą, suchą ściereczką polerską z mikrofibry, która nie była używana do rozprowadzania produktu.

Nakładanie wosków w płynie i pastach

Wiele lat temu preferowano woski w postaci pasty, ponieważ oferowały one znakomite rezultaty. Obecnie producenci oferują wersje płynne i pastowe tej samej formuły wosku samochodowego.

Więc, co za różnica?

Sprowadza się to do Twoich osobistych preferencji i sposobu zastosowania. Wosk jest łatwiejszy do aplikacji ręcznej, natomiast do aplikacji maszynowej potrzebny jest wosk w płynie.

Zarówno w przypadku wosków płynnych, jak i past, obowiązuje podstawowa zasada: mniej znaczy lepiej. W przypadku nowoczesnych wosków polimerowych nie jest konieczne mocowanie listew na ciężkiej powłoce.

Weź to ode mnie, cienki płaszcz szybciej wysycha i łatwiej się ściera.

W przypadku wszystkich produktów woskowych w płynie i pastach należy postępować zgodnie z niniejszymi podstawowymi instrukcjami:

  • Praca w zacienionym miejscu - z dala od bezpośredniego światła słonecznego.
  • Należy używać aplikatora dostarczonego przez producenta lub zalecanego przez niego. Jeśli producent nie udziela rekomendacji, do nakładania wosku należy użyć piankowego aplikatora.
  • Pracuj na jednym obszarze jednocześnie obejmującym od 2 do 4 stóp kwadratowych. Niektóre produkty mogą pozwalać na lakierowanie całego samochodu przed polerowaniem. Jednak większość z nich nie.
  • Przed polerowaniem należy postępować zgodnie z instrukcjami producenta wosku, aby umożliwić wyschnięcie wosku (zamglenie).
  • Używaj niewielkiej ilości wosku na raz i wcieraj go dobrze. Używaj zbyt dużo wosku, a marnujesz produkt i swój czas.
  • Jeśli resztki wosku nie zdążą się łatwo zetrzeć, przełączyć na czystą ściereczkę.
  • Nałóż wosk ruchem w tył i w tył, a nie w kółko. W przypadku tworzenia wirów należy wymienić aplikator lub ręczniki.

Po woskowaniu lakier Twojego samochodu powinien być gładki i gładki oraz pozbawiony smug i zacieków.

Co zrobisz, jeśli po tej całej pracy nadal masz smugi i obszary, które nie chcą wypolerować się idealnie?

Istnieje kilka sztuczek, ale najłatwiej jest zaparkować samochód na słońcu na 10-15 minut. Niech się ogrzeje, ale nie gorąco, a potem zabierzcie go z powrotem do garażu.

Następnie użyj ulubionego detalu, spryskaj świeżym ręcznikiem polerskim, aby wytrzeć dotknięte miejsca. Ciepło słońca zmiękcza wosk, pozwalając mu wypolerować się na czysty, wysoki połysk.

Jeśli używasz systemu uszczelniającego dla entuzjastów, skorzystaj z szybkiego detalu wykonanego dla tego systemu.

W przypadku smug woskowych należy użyć sprayu do detali i czystego ręcznika polerującego. To zazwyczaj rozwiązuje problem.

Po woskowaniu użyj szczotek do detali z końskiego włosia, aby usunąć lakier i pozostałości po woskowaniu ze wszystkich pęknięć i szczelin.

Ta 1-calowa okrągła szczotka do wykonywania detali sięga głęboko w szczeliny i pęknięcia.

Po woskowaniu ostateczne wykończenie farby powinno być gładkie, błyszczące i mokre.

Pokaż sztuczki z woskiem samochodowym

Detale przygotowujące samochody pokazowe często mają tendencję do nakładania wosku carnauba na wierzchu wosku syntetycznego. Syntetyczny wosk działa jak warstwa połysku, podczas gdy wosk carnauba dodaje głębi i wygląda na mokry.

Dobrze działająca kombinacja polega na nałożeniu pierwszej warstwy lakieru samochodowego, a następnie jednej lub kilku warstw wosku, co daje efekt olśniewającego wykończenia.

W przypadku produktów do układania warstw na pokaz, należy nałożyć i wypolerować pierwszą warstwę wosku, jak zwykle. Przed nałożeniem drugiej warstwy należy pozostawić ją do utwardzenia na 12 do 24 godzin.

Uwaga: Pierwsza warstwa musi mieć czas na wyleczenie. Jeśli wosk nie utwardza się (twardnieje), drugi lakier nie poprawi wyglądu ani ochrony samochodu.

Absolutnie widoczna jest poprawa głębi, bogactwo koloru i połysku dzięki odpowiednio nałożonym powłokom woskowym.

Nakładanie bezbarwnej farby uszczelniającej

Nowa rasa szczeliwa przezroczystego ma zupełnie nową metodę stosowania. Dosłownie wycierasz czysty uszczelniacz, a następnie odchodzisz i pozwalasz mu wyschnąć.

Po wyschnięciu powłoki uszczelniającej będzie ona tak samo błyszcząca, jak bez polerowania lub wycierania, a powierzchnia ma najlepszą możliwą ochronę.

Ale czekaj!

Twój samochód musi być czysty i suchy przed zastosowaniem uszczelniacza. Przezroczyste produkty z fok są bardzo hydrofobowe, więc zwykle w ogóle nie mieszają się z wodą.

Bezbarwne szczeliwa mogą być nakładane na farby, szkło, chrom i plastikowe elementy wykończeniowe. Najważniejszą rzeczą jest nałożenie równomiernej powłoki, a następnie pozostawienie jej w spokoju.

Bądź cierpliwy.

Nie wycierać po aplikacji. Wystarczy pozostawić szczeliwo do wyschnięcia (20-30 minut).

Zrób to dobrze i może to trwać do roku, chociaż zazwyczaj stosuję uszczelniacz do farb dwa razy w roku dla zapewnienia stałej ochrony.

Podsumowanie

Regularne woskowanie jest niezbędne do ochrony lakieru samochodowego przed żywiołami.

Zarówno woski, jak i szczeliwa, oprócz uszczelniania i ochrony, poprawiają wygląd świeżo umytej i wypolerowanej farby.

Zastosuj się do rady i nie jest to trudne!

Używając odpowiednich produktów, można z powodzeniem nakładać woski i uszczelniacze, aby lakier samochodu wyglądał na głębszy i prawie płynny.

Potrzebujesz wosku samochodowego wysokiej jakości? Sprawdź więcej na https://sklep.motogo.pl/ >>

Komentarze

Dodaj komentarz