Promocja e-sklepu z branży motoryzacyjnej

Dobrze przygotowana kampania promocyjna to kluczowa kwestia na start dla każdego biznesu. Jeśli cele zostaną określone jasno, a kampania przeprowadzona z pomysłem i rzetelnie, e-sklep ma spore szanse na generowanie wysokich dochodów. Promocja e-sklepu z branży motoryzacyjnej musi uwzględniać przede wszystkim grupę odbiorców wraz z ich specyficznymi potrzebami, ale także specyfikę samej branży.

Specyfika e-sklepu motoryzacyjnego

Towary z branży motoryzacyjnej należą do tych, które można z powodzeniem sprzedawać przez internet. Środki do pielęgnacji lakieru czy tapicerki, części mechaniczne, opony - wszystko to raczej nie wymaga osobistych oględzin, dotykania czy przymierzania. Można z powodzeniem założyć e-sklep, oszczędzając pieniądze konieczne do wynajęcia lokalu i utrzymania stacjonarnych sprzedawców. Internetowe sklepy motoryzacyjne cieszą się sporym powodzeniem i coraz więcej sprzedawców przenosi swoją działalność właśnie do internetu.

Warto jednak skupić się na grupie odbiorców. Samochód ma dziś bardzo wiele osób, a tylko nieliczni z nich są naprawdę dobrze zorientowani w kwestiach motoryzacji i potrafią samodzielnie dokonać prawidłowych wyborów zakupowych. Jeśli nie ma im kto doradzić, musi to zrobić sklep - tak, by klient niebędący fachowcem także miał poczucie dokonania dobrego wyboru. Warto więc postawić na sprawnie działającą linię wsparcia lub czat. W przeciwnym razie niezdecydowany i zagubiony klient może wybrać wizytę w sklepie stacjonarnym, gdzie będzie mógł liczyć na radę sprzedawcy.

Dobrze zaplanowania kampania i cele

Kampania promocyjna ma zwykle na celu zwiększenie sprzedaży - to oczywiste i jasne. Aby tego dopiąć, trzeba jednak zacząć od wyznaczenia sobie celów częściowych. Klient powinien dowiedzieć się, że dany sklep istnieje i ma odpowiedź na jego zapotrzebowanie. Celem powinno być więc zwiększenie świadomości marki.

Bardzo ważnym dla sklepu internetowego działaniem jest pozycjonowanie, czyli sprawienie, że strona internetowa sklepu będzie widoczna wysoko w wynikach wyszukiwania Google (oraz być może innych wyszukiwarek). Na pozycjonowaniu nie trzeba się znać - nie brakuje firm i osób, którym można zlecić to zadanie. Warto jednak zadbać, by po wpisaniu frazy "sklep motoryzacyjny" klient widział tę konkretną platformę na pierwszej stronie wyników, nie na dziesiątej, na którą nigdy nie zajrzy, ponieważ po drodze znajdzie wiele sklepów konkurencji.

E-sklep nie istnieje dziś bez aktywności i obecności w social mediach. Facebook i Instagram to minimum, a warto zaistnieć także na Twitterze. Większość życia w internecie dzieje się dziś właśnie na tych platformach. Za pośrednictwem profilu można zyskać obserwatorów, poinformować o swojej obecności na rynku, ogłosić konkursy, przeceny, promocje. Nie warto lekceważyć "sociali", to potęga biznesu internetowego!Promocja e-sklepu - czego zdecydowanie unikać?

Zakładanie i uruchamianie działalności sklepu internetowego wiąże się z pewnymi pułapkami. Jedną z nich jest chęć ciągłego ograniczania kosztów. To nieprawda, że prowadzenie e-sklepu nie musi kosztować niemal nic. Sklep motoryzacyjny online powinien być solidnie zareklamowany, poprzez więcej niż jeden kanał. W przeciwnym razie może się okazać, że zaginie w natłoku ofert. Oszczędzanie na promocji sklepu zawsze sprawia, że zyski są niezadowalające, ponieważ branża e-commerce charakteryzuje się dziś sporą konkurencją. Trzeba inwestować zarówno w działania promocyjne, jak i w modernizację i ulepszanie platformy, na której znajduje się sklep.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zobacz również

Jak korzystać z car sharingu?