Manturow jeździ niedrogim rosyjskim samochodem elektrycznym Zetta

Szef Ministerstwa Przemysłu i Handlu Denis Manturow prowadził prototyp budżetowego rosyjskiego samochodu elektrycznego Zetta, który nie został jeszcze wdrożony do masowej produkcji. Minister, który testował samochód w ramach swojej wizyty w parku technologicznym "Zhigulevskaya Dolina" w Togliatti, zauważył, że jazda samochodem "jest już całkiem komfortowa". Poinformowała o tym agencja Interfax.

Zdjęcie: Zetta

"Ponieważ jest to prototyp, musimy do końca popracować nad izolacją akustyczną i wnętrzem, tak aby był to już najnowocześniejszy pojazd. Z ograniczeniami, jakie tu ma, trudno się zorientować w dynamice, ale pod względem prowadzenia jest wystarczająco komfortowo. Podstawa już jest, ale będziemy dalej pracować nad materiałem, tak aby spodobał się konsumentom" - podkreślił Manturow.

Jednocześnie szef Ministerstwa Przemysłu i Handlu nie określił terminu rozpoczęcia masowej produkcji modelu, mówiąc, że teraz będzie czekać na jazdę próbną modelu produkcyjnego.

View this post on Instagram

Kompaktowy miejski samochód elektryczny Zetta Modul 1 miał pierwotnie trafić na rynek na początku 2020 roku, jednak start projektu opóźnił się o kilka miesięcy z powodu pandemii koronawirusa COVID-19. W sierpniu tego samego roku, Manturow powiedział, że produkcja powinna rozpocząć się pod koniec 2020 roku, ale plany wymagają dodatkowego finansowania w wysokości 100 milionów rubli.

Jednak we wrześniu okazało się, że Rada Ekspertów Funduszu Rozwoju Przemysłu (IDF) odmówiła udzielenia Zetcie pożyczki w wysokości 99,9 mln rubli, dlatego też wprowadzenie na rynek samochodu elektrycznego po raz kolejny zostało odłożone na czas nieokreślony.

Zetta od pięciu lat pracuje nad projektem budżetowego elektrycznego samochodu miejskiego City Modul 1. City Modul 1 to trzydrzwiowy samochód o długości nieco ponad trzech metrów, z kabiną, która może pomieścić do czterech osób.

Projekt samochodu elektrycznego ma trzy modyfikacje. Podstawowy model będzie miał napęd na przednie koła i baterie pozwalające na przejechanie do 180 km w trybie ekonomicznym. Po nim pojawi się wersja z akumulatorami o większej pojemności, zapewniająca zasięg 500 km. Wreszcie, najdroższy wariant otrzyma napęd na wszystkie koła, a jego zasięg wyniesie również 500 kilometrów. W 2020 roku podano, że ceny samochodów będą wynosić od 550 000 RUB do 950 000 RUB.

Samochody elektryczne powinny być produkowane w Togliatti, gdzie planuje się montować do 10 tys. samochodów rocznie. Oczekuje się, że samochody będą sprzedawane nie tylko w Rosji, ale również za granicą.

Zetta City Modul 1 to nie jedyny rosyjski projekt budżetowego elektrycznego samochodu miejskiego. Na przykład, pod koniec 2020 roku KAMAZ pokazał koncepcję małego samochodu elektrycznego o nazwie Kama-1, który opracował wspólnie z Uniwersytetem Politechnicznym im. Piotra Wielkiego w Sankt Petersburgu (SPbPU).

Wiadomości 2 września 2020 r. Rosyjski budżetowy samochód elektryczny opóźniony z powodu braku pieniędzy Artykuły 28 maja 2019 r. Nowy rosyjski samochód za 450.000: wszystkie szczegóły

Przedprodukcyjny model pojazdu elektrycznego Kama-1 ma około 3,4 m długości i jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 33 kWh oraz silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM). Może przewozić cztery osoby i przejechać około 250 kilometrów na jednym ładowaniu. Auto potrzebuje 6,7 sekundy, aby osiągnąć setkę, a jego prędkość maksymalna wynosi 150 km/h.

Twórcy nie podali jeszcze kiedy Kama-1 pojawi się na rynku, ale twierdzą, że stworzona platforma pozwoli na tworzenie samochodów o różnych rozmiarach i różnych typach nadwozia.

Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.

Komentarze

Dodaj komentarz