Mercedes wyjaśnia brak kamer bocznych we flagowym samochodzie elektrycznym

Prezes koncernu Daimler, Ola Kallenius, wyjaśnił, dlaczego Mercedes-Benz w swoim flagowym samochodzie elektrycznym EQS zastosował tradycyjne lusterka zewnętrzne zamiast nowoczesnych kamer aerodynamicznych. Automotive News Europe donosi o słowach najwyższego kierownictwa.

W chwili obecnej wielu producentów stosuje w swoich modelach elektrycznych specjalne kamery w wąskich obudowach w celu zwiększenia aerodynamiki, co z kolei zwiększa zasięg samochodów. Obrazy z kamer są wyświetlane na wyświetlaczach w samochodzie. Podobne rozwiązania stosują między innymi Audi, Lexus, Honda i Hyundai.

Kallenius zauważył, że istnieją pewne negatywne strony tej technologii. Według niego, konieczność okresowego spoglądania na statyczny ekran może prowadzić do choroby lokomocyjnej u kierowcy. Ponadto same kamery, ich ustawienie i ciągłe wyświetlanie obrazu na monitorze wymagają dodatkowej energii, co niweczy wszelkie korzyści aerodynamiczne.

Wiadomości na 15 kwietnia Mercedes-Benz EQS: 350 czujników, autopilot i zasięg 770 km Wiadomości 2 września 2020 r. Nowy crossover Hyundaia będzie miał kamery zamiast lusterek zewnętrznych

Mercedes-Benz EQS, określany przez firmę jako elektryczna alternatywa dla flagowej Klasy S, zadebiutował w czwartek, 15 kwietnia. Niemcy opisują nowy samochód jako posiadający najlepsze parametry aerodynamiczne wśród samochodów produkcyjnych ze współczynnikiem oporu powietrza 0,20.

Wcześniej istniały samochody o niższych liczbach, ale były one produkowane w bardzo małych ilościach. Mowa o hybrydowym Volkswagenie XL1 z 2013 roku i elektrycznym samochodzie General Motors EV1 z 1997 roku, których współczynniki wynoszą odpowiednio 0,189 i 0,195.

Mercedes-Benz EQS w wersji bazowej napędzany jest jednym silnikiem elektrycznym o mocy 331 KM, dzięki któremu auto przyspiesza ze startu stojącego do setki w 6,2 sekundy. Ponadto, dostępna będzie wersja z dwoma silnikami o łącznej mocy 524 KM. Takie auto rozpędza się do 100 km/h w 4,3 sekundy. Jednostki elektryczne współpracują z 400-woltowym akumulatorem o pojemności 107,8 kWh, który pozwala przejechać do 770 kilometrów bez ładowania.

Światowa sprzedaż Mercedes-Benz EQS rozpocznie się jesienią 2021 roku. Przewiduje się, że samochód elektryczny w wersji podstawowej będzie kosztował nie mniej niż 110 000 dolarów.

Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.

Komentarze

Dodaj komentarz