Jaki samochód rodzinny do 35 tysięcy wybrać?
Rodzinne auta stanowią ważny i cieszący się niezmienną popularnością segment na rynku samochodów. Wybór auta dla rodziny warto poprzedzić dokładnym przeanalizowaniem własnych potrzeb – należy sprecyzować, na czym zależy nam najbardziej. Jedni przywiązują uwagę do obszernego wnętrza i wynikającej z tego wygody użytkowania, dla innych priorytetem będzie bezawaryjność, niskie koszty utrzymania bądź napęd 4x4.
Jest kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę poszukując idealnego samochodu dla rodziny, należą do nich m.in.:
- system bezpieczeństwa typu ESC – zapobiega obróceniu się pojazdu podczas jazdy, może zminimalizować ryzyko dachowania w przypadku utraty kontroli nad autem
- system automatycznie rozpoznający znaki drogowe i odczytujący z nich dopuszczalną prędkość (posiada go np. Opel Eye)
- system ISOFIX, ułatwiający wpięcie fotelików dziecięcych – fotelik jest wówczas przymocowany do uchwytów przytwierdzonych bezpośrednio do podwozia, co sprawia, że nie ma mowy o żadnych przesunięciu
- kamera cofania
- system kontroli powietrza w oponach
- tzw. Active City Stop – system automatycznie włączający hamulce w sytuacji zagrożenia kolizją
W budżecie do 35 tysięcy poszukujący samochodów rodzinnych najczęściej rozważają auta z segmentu dużych vanów – cechuje je ogromny bagażnik, spora liczba schowków i mnóstwo przestrzeni dla pasażerów, co sprawia, że komfortowo może podróżować nawet do 7 osób.
Poniżej przybliżamy kilka propozycji aut rodzinnych do 35 tysięcy, wartych rozważenia:
- Opel Zafira C – posiada trzy niezależne siedzenia z tyłu, które bez problemu schowamy zyskując tym samym dodatkową przestrzeń. Niektóre modele mają dwa dodatkowe siedzenia z tyłu, co może okazać się przydatne przy przewożeniu naszych latorośli z ich kolegami… Niektóre modele Zafiry zostały wyposażone w system rozpoznawania znaków drogowych, multimedialny ekran, system start/stop czy panoramiczną przednią szybę.
- Ford C-Max – niekwestionowany lider wśród aut rodzinnych. To obszerny i niezwykle komfortowy minivan, solidnie wykonany. Posiada trzy oddzielne fotele z tyłu, które wedle potrzeb możemy złożyć, zyskując dodatkową przestrzeń. Sporą zaletą Forda C-Max, wymienianą przez użytkowników jest zawieszenie, świetnie tłumiące nierówności i wyboje na drodze.
- Touran 1. generacji – do wyboru mamy wersję 5- i 7-osobową; z tyłu samochodu są trzy oddzielne siedzenia, a całe wnętrze wykonano z typową niemiecką precyzją. Bagażnik w wersji 5-osobowej ma pojemność aż 695 litrów, ponadto do dyspozycji mamy mnóstwo schowków. Zawieszenie również zasługuje na uznanie – nie tylko dobrze tłumi nierówności drogi, ale również w zakrętach zapewnia stabilne prowadzenie samochodu.
- Renault Scenic – to auto to znakomity przykład dobrego mariażu korzystnej ceny w stosunku do rocznika, ogólnych kosztów eksploatacji, a także części zamiennych. Wnętrze jest przestronne i komfortowe, może nie powala swoim wdziękiem, ale z pewnością ciężko mu zarzucić brak estetyki. Tylne siedzenia można oczywiście zdemontować, a i zawieszenie jest na przyzwoitym poziomie, choć porównując np. do wspomnianego wcześniej Tourana, ten drugi zdecydowanie lepiej wypada w pokonywaniu zakrętów.
W grupie samochodów rodzinnych do 35 tysięcy zdecydowanie na prowadzenie wysuwają się modele francuskie, ale jest również sporo przedstawicieli koncernów amerykańskich, japońskich i niemieckich. Jest więc w czym wybierać. Do najczęściej wybieranych modeli należą:
- Citroen C8
- Renault Espace IV
- Renault Scenic III
- Toyota Previa III
- Volkswagen Sharan I
- Volkswagen Touran II
- Opel Zafira C
- Mazda 5 II
- Chrysler Grand Voyager IV
- Honda Odyssey III
- Ford Galaxy II
- Ford C-Max II