Audi prezentuje nowe RS3 - sportowego hatchbacka i sedana

Audi opublikowało zdjęcia i filmy oraz nazwało główne cechy modelu sportowego RS3 następnej generacji. Nowość, która tradycyjnie będzie produkowana w nadwoziach hatchback i sedan, zostanie oficjalnie zaprezentowana latem tego roku.

Na zakamuflowanych prototypach widnieje napis "1-2-4-5-3", odnoszący się do kolejności zapłonu w 2,5-litrowym, turbodoładowanym, 5-cylindrowym silniku. Podobnie jak w przypadku poprzednika, moc zmodernizowanego silnika będzie wynosić 400 KM, ale szczytowa moc będzie dostępna przy niższych obrotach (pomiędzy 5 600 a 7 000 obr/min).

Maksymalny moment obrotowy silnika współpracującego z siedmiobiegowym, dwusprzęgłowym robotem i systemem napędu na wszystkie koła wzrośnie o 20 Nm do 500 Nm.

Nowe Audi RS3 będzie w stanie rozpędzić się ze startu stojącego do 100 km/h w 3,8 sekundy, czyli o 0,3 sekundy szybciej niż model poprzedniej generacji i o 0,1 sekundy krócej niż najbliższy rywal Mercedes-AMG A45 S. Kompaktowy hatchback i sedan będą miały prędkość maksymalną 290 km/h.

Wiadomości na 21 grudnia 2020 r. Nowe Audi RS3 otrzyma silnik o mocy ponad 400 koni mechanicznych Wiadomości 21 września 2020 r. Audi przetestowało nowe RS3 na torze Nürburgring

Audi RS3 otrzyma również nowy system kontrolowanego poślizgu o nazwie RS Torque Splitter, odpowiedzialny za rozdział momentu obrotowego pomiędzy tylne koła. Inżynierowie zrezygnowali z tradycyjnego mechanizmu różnicowego na rzecz dwóch sprzęgieł wielotarczowych (po jednym na każdym wale napędowym) z indywidualnymi modułami sterującymi.

Według twórców, rozwiązanie to zmniejszy poziom driftu przedniej osi, poprawi stabilność i ogólne prowadzenie, a także pozwoli "driftować na zamkniętych drogach". Kierowca może wybierać ustawienia elektroniki sterującej dzięki systemowi Audi Drive Select z pięcioma wstępnie ustawionymi trybami pracy - od ekonomicznego Comfort/Efficiency do ekstremalnego RS Torque Rear, w którym większość siły napędowej trafia na tylną oś.

Autonews.ru można teraz czytać również na Telegramie.

Nowe Audi RS3 Nowe Audi RS3 Nowe Audi RS3 Nowe Audi RS3 Nowe Audi RS3 Nowe Audi RS3

Komentarze

Dodaj komentarz