Avtovaz zapowiada premierę pięciu nowych samochodów

Avtovaz planuje wprowadzenie pięciu nowych pojazdów w ciągu najbliższych czterech lat. Obecny prezes firmy, Nicolas Mor, powiedział to podczas przemówienia wideo z okazji 55. rocznicy powstania firmy. Według top menedżera, jedną z nowości będzie Niva nowej generacji. Mor obiecał również debiut "nowej rodziny segmentu B".

"Przed nami cztery ważne lata, podczas których wprowadzimy na rynek pięć nowych samochodów marki Lada, a także nowe modele Renault. Dla Łady jest to nowa generacja legendarnej Nivy i zupełnie nowa rodzina z segmentu B" - wyjaśnił Mor.

Jeśli chodzi o nową Nivę, to jej premiery należy spodziewać się najprawdopodobniej w 2024 roku. Co więcej, design nowego auta nie będzie miał prawie nic wspólnego z samochodem koncepcyjnym 4x4 Vision, zaprezentowanym w 2018 roku na Motor Show w Moskwie. Linia silników zostanie również ujednolicona z innymi modelami Renault i Dacia. Podstawowym silnikiem, najprawdopodobniej, będzie 1,6-litrowy silnik "atmosferyczny" o mocy 114 koni mechanicznych.

Wiadomości od 1 czerwca Nicolas Mor po raz drugi staje na czele AvtoVAZ-u Wiadomości 2 lipca Avtovaz odnotował gwałtowny wzrost sprzedaży w pierwszej połowie roku

Najstarszą jednostką napędową będzie prawdopodobnie nowy silnik turbo o pojemności 1,3 litra, który został opracowany przez Renault i Daimlera i jest już montowany w rosyjskim Dusterze drugiej generacji, a także w crossoverze Arkana.

Kolejnymi nowościami z zapowiadanej piątki będą prawdopodobnie nowy crossover klasy C, a także odświeżona Vesta, która pojawi się na rynku w 2022 roku. Nie wiadomo dokładnie, jaki model Mohr miał na myśli, definiując "nową rodzinę Klasy B". Być może chodzi o kolejną generację Granty.

Dwa nowe modele Renault na rynku rosyjskim to Logan i Sandero. Wygląd zewnętrzny sedana i hatchbacka został nie tak dawno temu opatentowany przez Federalny Instytut Własności Przemysłowej (FIPS).

Wcześniej Avtovaz ujawnił, że "przenosi" swoje samochody na nową platformę. Ten "wózek" nosi nazwę CMF-B i jest już stosowany przez rumuńską Dacię w nowych Loganach i Sandero. Jest ona bardziej nowoczesna niż stara, przestarzała platforma B0, ale nie tak zaawansowana jak CMF-A, która napędza nowe Clio, Megan i europejskiego Captura. Na platformie CMF-B zbudowane zostaną więc: Łada Niva nowej generacji, crossover klasy C oraz nowe Vesta i Granta.

Komentarze

Dodaj komentarz