W Moskwie pojawił się nowy typ oznakowania parkingów

Na moskiewskich ulicach zaczęto stosować nowy typ oznakowania miejsc parkingowych. Zamiast wyznaczonych prostokątów do parkowania każdego samochodu o standardowej długości 6,5 m, zaczęto rysować linie przerywane w miejscach przeznaczonych do parkowania.

Foto: facebook.com / av.evsin

Alexander Yevsin, zastępca kierownika Centrum Zarządzania Ruchem (TCC), zamieścił zdjęcie zmian i oznakowania 1,7 na swojej stronie na Facebooku.

"W międzyczasie, oznakowanie 1.7 do oznaczania miejsc parkingowych jest już aktywnie stosowane w Moskwie. To jest dobra, słuszna decyzja - podkreślił Jewsin.

Artykuł z 25 lipca 2019 r. "'Czas na kupowanie mniejszych samochodów'. Jesienią parkingi będą coraz krótsze Artykuł z 9 czerwca 2020 r. W tunelach pojawią się nowe oznaczenia. Jak po nim jeździć

Yevsin powiedział jeszcze w 2018 roku, że mniejszy obszar mógłby wygodnie pomieścić więcej samochodów. Wyjaśnił, że zwykłe samochody zajmują około 5,4 m długości, ale przepisy przeznaczają dla nich 6,5 m, co prowadzi do niewykorzystania powierzchni przy wyznaczaniu parkingów.

"Istnieją 'odcięcia' o szerokości pięciu metrów po bokach, gdzie samochód mógłby stanąć, ale nie może na mocy przepisów. Teraz tych stałych przestrzeni i tak nikt nie szanuje" - wyjaśnił Yevsin.

Jednocześnie powiedział, że policja drogowa nazwała kolejne 2,5 metra szerokości miejsca parkingowego nadmiernym. Poparli oni przejście na szerokość dwóch metrów w większości przypadków.

"Jest to wystarczająca szerokość dla wszystkich samochodów innych niż ciężarowe, w Europie w mieście stosuje się szerokość 1,8 m" - powiedział Yevsin. - W podanym schemacie liczba miejsc może być łatwo zwiększona z sześciu do dziewięciu. Nie spowoduje to również problemów z parkowaniem. Każdy zajmie tyle miejsca, ile będzie trzeba. Taki układ uważany jest za typowy dla prawie wszystkich miast europejskich i został sprawdzony przez czas i praktykę".

Zgodnie z oczekiwaniami Jewsina, innowacja przyniesie inne korzyści: oprócz tego, że zakazane zostanie parkowanie po jednej stronie ulicy, na niektórych z nich będzie można uniknąć ruchu jednokierunkowego.

Wcześniej władze miasta rozpoczęły szeroko zakrojone wdrażanie nowego typu oznakowania tuneli, które zamiast linii ciągłych będą miały linie przerywane. Będą one używane tylko na małych odcinkach, ale nowość da kierowcom możliwość dokonywania zmian, które do tej pory były zabronione. Jak zauważają autorzy projektu, zmniejszy to liczbę mandatów i korków, a także uwolni kierowców od niepotrzebnego jeżdżenia po mieście z powodu przegapionych zjazdów.

Do tej pory nowe oznakowanie dróg zostało już wykonane w dwóch tunelach: w Dorogomiłowskim i na Prospekcie Mira w pobliżu VDNKh. Do końca sezonu letniego oznakowanie zostanie zmienione w kolejnych 23 tunelach: na całym Pierścieniu Ogrodowym, na niektórych odcinkach III obwodnicy oraz na niektórych jej zjazdach.

Komentarze

Dodaj komentarz