Infiniti ujawniło półautomatyczny układ kierowniczy dla nowego QX60

Dział premium Nissana Infiniti nadal dzieli się szczegółami na temat crossovera QX60 drugiej generacji, którego premiera odbędzie się w 2021 roku. Tym razem Japończycy opowiedzieli o udoskonalonym przez Nissana półautomatycznym systemie kierowania ProPilot Assist.

Sztuczna inteligencja orientuje się w przestrzeni i analizuje dane pochodzące z kompleksu kamer wideo i czujników, a także z systemu nawigacji. Infiniti zauważyło, że elektronika ma teraz bardziej miękką kontrolę nad hamulcami, a ingerencja w układ kierowniczy stała się bardziej naturalna.

Adaptacyjny tempomat może utrzymywać zadaną prędkość podczas stromych zjazdów, zwalniać po dojechaniu do zakrętu lub zjazdu z autostrady oraz zwalniać lub przyspieszać w zależności od wykrytych znaków drogowych. Podczas jazdy w gęstym ruchu ulicznym układ elektroniczny może automatycznie wyłączyć silnik, a następnie uruchomić go ponownie i kontynuować jazdę samodzielnie po całkowitym zatrzymaniu trwającym do 30 sekund.

Wiadomo już, że Infiniti QX60 nowej generacji będzie wyposażone w dotychczasowy 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 299 KM, ale 9-biegowy "automat" zastąpi wariator. Zdolność holownicza samochodu w maksymalnych konfiguracjach wyniesie 2721 kg, co pozwoli crossoverowi holować na przykład 7-metrową przyczepę kempingową.

Wiadomości na 11 marca Infiniti ujawniło system napędu na wszystkie koła w nowym QX60 Wiadomości 11 lutego Infiniti ujawniło nową generację crossovera QX60

Silnik będzie współpracował z systemem napędu na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive, który będzie bardziej kompaktowy i zaawansowany technologicznie niż skrzynia biegów poprzednika. Infiniti zapewnia, że elektronika będzie w stanie nie tylko reagować na różne sytuacje na drodze, ale także je przewidywać.

Napęd będzie przenoszony na tylne koła dzięki nowemu sprzęgłu międzyosiowemu, które jest w stanie przenieść do 50% momentu obrotowego na tylne koła niemal natychmiast. W tym samym czasie, napęd na wszystkie koła nie zostanie włączony z powodu poślizgu przednich kół, a dzięki danym z kompleksu czujników i sensorów, przewidując, która oś musi uzyskać trakcję.

Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.

Komentarze

Dodaj komentarz