Nowe Infiniti QX60 odsłonięte: wszystkie szczegóły i zdjęcia

Infiniti oficjalnie zaprezentowało swoją drugą generację crossovera QX60, który został przedstawiony w filmie krótkometrażowym Zacka Snydera z udziałem aktorki Kate Hudson. Model ten po raz pierwszy otrzymuje automatyczną skrzynię biegów, nowy system napędu na wszystkie koła, a także staje się pierwszym samochodem marki z zaawansowanym półautomatycznym układem kierowniczym.

Infiniti zasugerowało projekt przyszłego QX60 już we wrześniu 2020 roku, kiedy to Japończycy zaprezentowali samochód koncepcyjny QX60 Monograph. Samochód produkcyjny, "zaprojektowany od podstaw", jest praktycznie nie do odróżnienia od prototypu.

Zewnętrzne cechy crossovera to masywny grill i wąskie reflektory w technologii LED, z trzema zespołami świateł do jazdy dziennej na szczycie każdego z nich. Motyw z potrójnymi elementami diodowymi jest kontynuowany w tylnej części samochodu.

We wnętrzu znajdziemy 12,3-calową wirtualną deskę rozdzielczą oraz dotykowy system infotainment o tej samej przekątnej. Multimedia obejmują bezprzewodową integrację z Apple CarPlay, a także obsługują Android Auto, pod warunkiem, że gadżet jest podłączony za pomocą kabla USB. Kierowca ma do dyspozycji 10,8-calowy wyświetlacz projekcyjny.

Tak jak dotychczas, Infiniti QX60 będzie oferowane w wersji bazowej już z siedmiomiejscową kabiną. Aby ułatwić wsiadanie do trzeciego rzędu, siedzenia drugiego rzędu zostaną przesunięte i lekko złożone po naciśnięciu specjalnego przycisku.

Crossover jest napędzany przez 3,5-litrowy silnik benzynowy V6, który rozwija moc 299 KM i moment obrotowy 366 Nm. Jednocześnie wariator został zastąpiony przez 9-biegową automatyczną skrzynię biegów firmy ZF.

Infiniti QX60 będzie dostępne zarówno z napędem na dwa koła, jak i na wszystkie koła. W tym ostatnim przypadku mówimy o systemie Intelligent All-Wheel Drive. Moc na tylne koła przenoszona jest dzięki nowemu sprzęgłu międzyosiowemu, zdolnemu do przeniesienia do 50% momentu obrotowego na tył niemal natychmiast. Przy tym, napęd na wszystkie koła jest aktywowany nie z powodu poślizgu przednich kół, ale dzięki danym z kompleksu czujników i systemów czujników, które przewidują, która oś musi uzyskać trakcję.

Dodatkowo, crossover będzie wyposażony w aktywny układ hamulcowy z imitacją blokującego się międzykołowego tylnego mechanizmu różnicowego, który będzie w stanie regulować rozdział momentu obrotowego pomiędzy kołami. Elektronika pojazdu będzie selektywnie uruchamiać hamulce kół, dzięki czemu pojazd będzie bardziej stabilny np. na oblodzonych drogach.

Infiniti QX60 drugiej generacji to pierwszy model japońskiej marki dostępny z zaawansowanym półautomatycznym układem kierowniczym ProPilot Assist opracowanym przez Nissana. Sztuczna inteligencja porusza się w przestrzeni i analizuje dane pochodzące z zestawu kamer wideo i czujników oraz z systemu nawigacji. Jak zauważa firma, elektronika łagodniej steruje teraz hamulcami, a ingerencja w układ kierowniczy jest bardziej naturalna.

Jazdy próbne 3 czerwca 2019 r. Miejsce. Jazda próbna Infiniti QX60 Wiadomości 2 czerwca Odświeżone Infiniti QX80 dotarło do Rosji

Adaptacyjny tempomat jest w stanie utrzymać zadaną prędkość podczas zjazdu ze stromego wzniesienia, zwolnić po dojechaniu do żądanego zakrętu lub zjazdu z autostrady, a także zwolnić lub przyspieszyć, kierując się wskazaniami nawigatora i systemu rozpoznawania znaków drogowych. Podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim układ elektroniczny może automatycznie wyłączyć silnik, a następnie uruchomić go ponownie i kontynuować jazdę samodzielnie po całkowitym zatrzymaniu trwającym do 30 sekund.

Sprzedaż nowego Infiniti QX60 rozpocznie się w Ameryce Północnej pod koniec 2021 roku, a na inne rynki crossover trafi w 2022 roku. Ceny pojazdów zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Komentarze

Dodaj komentarz