Audi całkowicie zrezygnuje z silników benzynowych do 2033 roku

Audi potwierdziło, że po 2026 roku wszystkie jego nowe pojazdy będą napędzane wyłącznie energią elektryczną. Jak podaje serwis prasowy niemieckiej marki, w ciągu pięciu lat producent zrezygnuje z opracowywania nowych modeli z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi, a ostatni samochód Audi z tradycyjnym silnikiem spalinowym zjedzie z taśmy montażowej nie później niż w 2033 roku.

"Nasze pionierskie osiągnięcia umożliwiają nam wprowadzanie na rynek pojazdów o zerowej emisji. Nie wierzę w powodzenie zakazów. Wierzę w siłę techniki i postępu - powiedział prezes i główny inżynier Audi, Markus Duesman.

Już w marcu 2021 roku Dussmann zapowiedział, że Audi całkowicie wstrzyma prace nad klasycznymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi nowej generacji. Niemcy będą nadal udoskonalać obecne spalinowe układy napędowe, aby sprostać nowym przepisom środowiskowym w Europie. Jednak dostosowanie się do normy Euro 7, która ma wejść w życie w 2025 roku, będzie "ogromnym wyzwaniem". W tym czasie Düssmann krytykował zbyt agresywną politykę Unii Europejskiej w zakresie zaostrzania norm emisji spalin.

Wiadomości 18 czerwca Media odkrywają rok produkcji ostatniego modelu Audi z silnikiem benzynowym Wiadomości 16 marca Audi wstrzymało prace nad nowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi

Ostatni samochód z silnikiem spalinowym w historii Audi zostanie zaprezentowany w 2026 roku, a po tym czasie Niemcy skupią się na rozwoju modeli z napędem całkowicie elektrycznym. Produkcja klasycznych silników będzie stopniowo wycofywana, ale będzie kontynuowana do 2033 roku, również w spółkach joint venture w Chinach.

W ciągu najbliższych 10-15 lat wiele firm motoryzacyjnych planuje wycofać ze swojej oferty samochody z tradycyjnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Na przykład Jaguar przejdzie na silniki elektryczne po 2025 r., a Volvo pójdzie w jego ślady pięć lat później. Ponadto amerykańscy giganci motoryzacyjni General Motors i Ford przygotowują się do globalnej elektryfikacji swojej gamy modelowej.

Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.

Komentarze

Dodaj komentarz