Chiński koncern GAC prezentuje kolejną generację flagowego crossovera GS8
Chiński koncern GAC zaprezentował flagowego crossovera Trumpchi GS8 drugiej generacji, który przeszedł na nową platformę i otrzymał wersję z jednostką hybrydową. Poprzednik tego modelu jest również sprzedawany w Rosji.
Główną zmianą techniczną było zastosowanie własnej architektury o nazwie GPMA (GAC Global Platform Modular Architecture), która zastąpiła włoskie podwozie CPMA opracowane przez Fiata.
Długość całkowita pojazdu wzrosła z 4836 mm do 4980 mm, szerokość - z 1910 do 1950 mm, a rozmiar rozstawu osi zwiększy się o 120 mm do 2920 mm. Tak jak dotychczas, GAC GS8 będzie dostępny z trzecim rzędem siedzeń już w podstawowej konfiguracji.
Wśród dostępnego wyposażenia znajdzie się system półautonomicznej jazdy odpowiadający autopilotowi L2+. Oznacza to, że pojazd będzie w stanie nie tylko autonomicznie przyspieszać i zwalniać w zależności od sytuacji na drodze, ale także automatycznie zmieniać pas ruchu, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Artykuł z 18 grudnia 2018 r. Nowe G w Chinach: wszystko o firmie GAC, która naprawdę chce wejść do Rosji Chiny 22 czerwca 2020 r. Land Cruiser w języku chińskim. Jazda próbna GAC GS8Podstawowy silnik pozostanie bez zmian. Mówimy tu o 2,0-litrowej "turbo czwórce", rozwijającej 252 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Ponadto, crossover będzie posiadał modyfikację z hybrydowym układem napędowym opracowanym przez Toyotę. Dane dotyczące tej wersji pojawią się bliżej rozpoczęcia sprzedaży, które planowane jest na koniec bieżącego roku.
W Rosji w ofercie znajduje się obecnie GAC GS8 pierwszej generacji, który pojawił się na rosyjskim rynku w 2019 roku. Crossover jest dostępny z bezalternatywnym silnikiem 2,0-litrowym o mocy 190 KM, współpracującym z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Pojazd jest dostępny z napędem na przednie i wszystkie koła. Ceny zaczynają się od znaku 2 098 000 rubli.
Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.