Całkowite kontrole kierowców, Tesla bez kierownicy i wiele więcej. Aktualności samochodowe dnia
Policja drogowa przeprowadzi kompleksową kontrolę kierowców
Państwowa Inspekcja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ogłosiła kilka systemów monitorowania, które pomogą zidentyfikować bardziej uporczywych naruszycieli i nałożyć surowe sankcje. Przede wszystkim mówimy o kierowcach przekraczających prędkość, prowadzących samochód z tonażem i wsiadających za kierownicę w stanie nietrzeźwym. W związku z tym Państwowa Inspekcja Samochodowa zamierza masowo sprawdzać obecność alkoholu za pomocą nowych urządzeń. Zatrzymają one wszystkie samochody w strumieniu w pewnym momencie do szybkiego testowania. Nowe urządzenia pozwolą na wykrycie osoby nietrzeźwej w ciągu zaledwie kilku sekund, ale w przypadku pozytywnego wyniku kierowcy będą wysyłani na dodatkowe badania z wykorzystaniem zwykłych środków technicznych.
Dodatkowo, do końca 2021 roku w całym kraju ma zostać uruchomiony system "Web", który umożliwi podłączenie się do dowolnej kamery drogowej w dowolnym momencie - nie trzeba będzie czekać, aż kompleks wykryje wykroczenie drogowe. Co ważne, system działa na żądanie - oznacza to, że policja w całej Rosji będzie mogła po prostu śledzić konkretne numery, a kamery będą je zgłaszać za każdym razem, gdy będą przejeżdżać pod kompleksami. Wreszcie w dużych miastach w całym kraju na drogi wyjechały tak zwane "ukryte patrole", w których inspektorzy pełnią służbę w zwykłych, niepozornych samochodach bez specjalnych barw policyjnych. Rejestrują one wykroczenia na kamerach, a następnie przekazują dane o samochodach do najbliższych komisariatów i patroli dyżurnych.
Tesla bez kierownicy i kłótnia Ilona Muska z inżynierami
Kompaktowy elektryczny crossover Tesla Model Y, który trafił do sprzedaży w zeszłym roku, może pojawić się bez tradycyjnej kierownicy. Według książki reportera The Wall Street Journal, Tima Higginsa, Elon Musk pierwotnie zamierzał wypuścić na rynek samochód z całkowicie automatycznym układem kierowniczym. Decyzja ta wywołała jednak kontrowersje wśród grupy czołowych inżynierów, którym przewodził Doug Field. Specjalista nie doceniał planów swoich przełożonych, a co więcej, wyrażał obawy, że Musk ingeruje w najmniejsze niuanse projektowania samochodów. W efekcie samochód elektryczny został zaprojektowany "za plecami Muska" z tradycyjną kierownicą. Te nieporozumienia były powodem odejścia Douga Fielda z Tesli w 2018 roku.
Wcześniej pojawiły się informacje, że inżynierowie Tesli wątpią w słowa jej szefa, Ilona Muska, że firma wyprodukuje do końca 2021 roku samochód z w pełni automatycznym układem kierowniczym. W styczniu tego roku, Musk stwierdził, że był "więcej niż pewny w pojawieniu się do końca roku systemu, który może prowadzić samochód bardziej niezawodnie niż człowiek". Zdaniem ekspertów słowa Muska są nieprawdziwe, a funkcja zwana Full Self-Driving jak na razie odpowiada jedynie autopilotowi 2 poziomu. Oznacza to, że kierowca musi przez cały czas trzymać ręce na kierownicy i być gotowym do przejęcia pełnej kontroli w każdej chwili.
Volkswagen zapowiada nowego elektrycznego crossovera
Volkswagen opublikował pierwsze zdjęcia nowego elektrycznego crossovera ID.5 w wersji sportowej GTX. Pojazd ten będzie miał swoją oficjalną premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Monachium we wrześniu 2021 roku. W ramach indeksu GTX Niemcy będą produkować najmocniejsze i najszybsze wersje swoich samochodów elektrycznych - podobnie jak w przypadku skrótów GTE, GTI i GTD stosowanych odpowiednio dla sportowych hybryd, samochodów benzynowych i wysokoprężnych.
Volkswagen ID.5 GTX ma być wyposażony w dwa silniki elektryczne - po jednym na każdej osi - które zapewnią napęd na wszystkie koła. Jednostki te będą miały łączną moc 300 koni mechanicznych. Pakiet akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 77 kWh pozwoli SUV-owi na przejechanie około 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Charakterystyka dynamiczna nowości nie została jeszcze podana. Na przykład crossover ID.4 w wersji zbliżonej do GTX-a jest w stanie osiągnąć setkę w 6,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest przymusowo ograniczona do 180 km na godzinę.