Mercedes-Benz EQS: 350 czujników, autopilot i zasięg 770 km

Mercedes-Benz zaprezentował swój flagowy samochód elektryczny EQS, ekologiczną alternatywę dla sedana Klasy S z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. Sprzedaż samochodu z maksymalnym przebiegiem 770 km bez konieczności doładowywania akumulatorów rozpocznie się jesienią tego roku.

Mercedes-Benz EQS odziedziczył wiele wskazówek stylistycznych po samochodzie koncepcyjnym o tej samej nazwie pokazanym na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2019 roku.

Samochód elektryczny miał długość 5.265 mm, co czyni go zbliżonym wielkością do Klasy S następnej generacji z wydłużonym rozstawem osi. Firma twierdzi, że opracowała najbardziej aerodynamicznie poprawny samochód produkcyjny w historii o współczynniku oporu powietrza 0,20.

Jeśli chodzi o kabinę, jej głównym elementem jest nowy system multimedialny MBUX Hyperscreen z ogromnym, 56-calowym ekranem na całej szerokości przedniego panelu. Łączy on w sobie trzy wyświetlacze: 12,3-calową wirtualną deskę rozdzielczą, 17-calowy multimedialny ekran dotykowy oraz 12,3-calowy ekran dotykowy dla pasażera z przodu. Wszystkie fizyczne przyciski i przełączniki, których liczba została zredukowana do minimum, znajdują się na tunelu centralnym.

Bazowy model Mercedes-Benz EQS napędzany jest jednym silnikiem elektrycznym o mocy 331 KM, dzięki któremu pojazd przyspiesza ze startu stojącego do setki w 6,2 sekundy. Ponadto, dostępna będzie wersja z dwoma silnikami o łącznej mocy 524 KM. Takie auto rozpędza się do 100 km/h w 4,3 sekundy.

Jednostki elektryczne współpracują z 400-woltowym akumulatorem o pojemności 107,8 kWh, który umożliwia przejechanie bez ładowania do 770 km. W późniejszym okresie model będzie miał wariant z mniej pojemnymi 90-kilowatogodzinnymi bateriami. Ponadto Niemcy opracowują najmocniejszą wersję EQS z silnikami o mocy 725 KM, która otrzyma logo AMG.

Czujników jest około 350 w zależności od konfiguracji samochodu. Na przykład, gdy kierowca zbliża się do samochodu, elektronika wysuwa klamki drzwi, które są "ukryte" w nadwoziu, aby poprawić właściwości aerodynamiczne. Gdy kierowca zbliża się do pojazdu, drzwi kierowcy otwierają się automatycznie.

Mercedes-Benz EQS jest standardowo wyposażony w układ jezdny z czterema kołami skrętnymi - tylne koła mogą odchylać się pod kątem 4,5 stopnia, co zwiększa stabilność przy dużych prędkościach i poprawia zwrotność przy niskich. Dzięki tej funkcji promień skrętu pojazdu o długości ponad 5 metrów wynosi 10,5 metra.

Wiadomości na 5 kwietnia Flagowy samochód elektryczny Mercedesa może przejechać 770 km bez ładowania Wiadomości na 9 stycznia Daimler ujawnił 56-calowy ekran. Pojawi się w Mercedesie EQS

Drive Pilot, półautomatyczny system sterowania odpowiadający autopilotowi poziomu 3, jest dostępny jako opcja, ale będzie działał tylko przy prędkości do 60 km/h na niektórych odcinkach autostrad, głównie w Niemczech. Producent samochodów zauważa, że sztuczna inteligencja pozwoli kierowcy puścić kierownicę i zająć się sprawami drugorzędnymi - na przykład, będzie mógł sprawdzić pocztę elektroniczną i odpowiedzieć na wiadomości.

Światowa sprzedaż Mercedes-Benz EQS rozpocznie się jesienią 2021 roku. Ceny pojazdów będą znane w późniejszym terminie. Przewiduje się, że samochód elektryczny w wersji podstawowej będzie kosztował nie mniej niż 110 000 dolarów.

Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.

Komentarze

Dodaj komentarz