Ubezpieczenie telefonu

Telefon stał się już nieodłącznym towarzyszem naszego życia. To najczęściej po niego sięgamy tuż przed snem i zaraz po przebudzeniu. Nic dziwnego zatem, że ubezpieczenie telefonu oferuje coraz więcej towarzystw.

Telefon dawno już przestał służyć wyłącznie do komunikowania się. Teraz wachlarz jego możliwości jest znacznie szerszy, co sprawia, że użytkujemy go niemal bez przerwy, a dodatkowo przechowujemy na nim dane, niekiedy niezwykle wrażliwe. Każda awaria smartfona jest kłopotliwa, a zgubienie jawi się jako najczarniejszy koszmar. Coraz więcej osób decyduje się więc na ubezpieczenie telefonu. Najtańsze opcje są dostępne już za kilka złotych miesięcznie. Na co zwrócić szczególną uwagę, zanim wykupimy ubezpieczenie telefonu?

O czym pamiętać, ubezpieczając telefon?

  • Maksymalna suma ubezpieczenia

To informacja szczególnie przydatna dla posiadaczy droższych smartfonów, w przypadku których najmniejsza awaria może oznaczać spore koszty naprawy. Warto zawczasu rozważyć najwyższy pakiet, zapewniający ochronę nawet do wysokości wartości naszego telefonu.

  • Co dokładnie obejmuje ubezpieczenie?

Sprawdźmy, które konkretnie części podlegają ochronie. Według statystyk, najczęściej awarie dotyczą uszkodzeń wyświetlacza i ten właśnie element podlega ochronie w ramach wszystkich dostępnych w Polsce ubezpieczeń. Jeżeli zależy nam na rozszerzeniu ochrony również na inne elementy telefonu, uwzględnijmy to na etapie wyboru konkretnego ubezpieczyciela. Przy standardowej opcji ubezpieczenia, jeżeli uszkodzeniu ulegną inne elementy niż wyświetlacz, możemy je naprawić wyłącznie za dodatkową opłatą.

  • Ogólne Warunki Ubezpieczenia telefonu

Najważniejsza część każdej polisy ubezpieczeniowej – to w niej zawarte są wszelkie informacje, za co płacimy i co otrzymujemy w zamian. OWU to bezwzględnie podstawowa lektura przed podpisaniem umowy – dzięki temu potem unikniemy rozczarowań i oburzenia pt.: „bo przecież mam wykupione ubezpieczenie…”

  • Przypadkowe uszkodzenie telefonu

Zasadnicze zdarzenie, jakie obejmuje ubezpieczenie telefonu to tzw. przypadkowe uszkodzenie, ale warto sprawdzić, czy ubezpieczyciel pod tym pojęciem rozumie dokładnie to samo, co my;) Najczęściej towarzystwa ubezpieczeniowe definiują to jako „uszkodzenie powstałe na skutek czynników zewnętrznych, niezależnych od ubezpieczonego” – czyli jakakolwiek ingerencja nasza/dziecka/psa jest wykluczona.

  • Zalanie telefonu

Na drugim miejscu awarii plasuje się zalanie – warto pamiętać, że akceptowalne przez firmy ubezpieczeniowe jest najczęściej wyłącznie zalanie wodą, w przypadku innych płynów ubezpieczenie nie pokryje naprawy szkód.

  • Zgubienie telefonu

Tego przypadku nie obejmuje żadne ubezpieczenie telefonu. Notoryczni zapominalscy powinni to sobie wziąć szczególnie do serca, zanim podpiszą umowę.

Usługi dodatkowe

Towarzystwa ubezpieczeniowe kuszą Klientów bogatą ofertą dodatkowych usług. Do najpopularniejszych zalicza się:

  • Door-to-door – dzięki tej usłudze kurier odbiera uszkodzony telefon i dostarcza po naprawie pod wskazany przez nas adres.
  • Telefon zastępczy – podobnie jak z samochodami, ubezpieczyciele często oferują zastępczy model telefonu na czas naprawy

Zobacz również

Wymiana prawa jazdy
Karta pojazdu
Jak obliczyć swoje zniżki?