Nowy Mercedes Klasy S zachowa swój silnik V12

Flagowy sedan Mercedes-Benz klasy S (indeks W223) następnej generacji zachowa 12-cylindrowy silnik w swojej ofercie. Niemiecka publikacja Mercedes-Fans pisze o tym po rozmowie z głównym inżynierem projektu, Jürgenem Weisingerem, który zdradził szereg nowych szczegółów na temat samochodu. Jego premiera odbędzie się we wrześniu 2020 roku.

Zdjęcie: Motor1

Prace nad kolejną generacją Klasy S rozpoczęły się w 2015 roku. Według Weisingera opracowanie samego okrętu flagowego jest bardzo kosztowne, ale inwestycja ta zwróci się z czasem, ponieważ wszystkie kluczowe technologie - od struktury nadwozia po systemy bezpieczeństwa - zostaną wykorzystane w przyszłych "młodszych" modelach niemieckiej marki.

Mercedes-Benz Klasy S W223 będzie dostępny zarówno z napędem na tył, jak i na wszystkie koła. Sedan zachowa w swojej ofercie silnik V12, który po raz pierwszy będzie oferowany w modyfikacji z napędem na cztery koła z systemem 4Matic. S65 nie będzie miał wersji z doładowaniem, więc 12-cylindrowy silnik będzie dostępny tylko w luksusowej wersji Maybacha i opancerzonym Pullmanie. Pojazdy te pojawią się dopiero rok po premierze standardowej Klasy S - dopiero w połowie 2021 roku.

Główna gama silników będzie obejmować silniki sześciocylindrowe pracujące w technologii soft-hybrid, jak również jednostki V8. Do tego model będzie posiadał modyfikacje z doładowanymi silnikami czterocylindrowymi przeznaczonymi na rynki z bardzo wysokimi podatkami od silników wysokolitrażowych, w tym Chiny.

Jak już wcześniej informowaliśmy, nowy Mercedes-Benz Klasy S zostanie zbudowany na modułowej platformie MRA II, przeznaczonej dla największych modeli niemieckiej marki. Samochód będzie miał adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i w pełni sterowane podwozie - tylne koła będą się obracać pod kątem przeciwnym do kół przednich, aby zwiększyć zwrotność przy niskich prędkościach.

Wiadomości 25 maja 2020 r. Mercedes-Benz ujawnia design nowej Klasy S Nowe produkty 14 maja 2020 r. Mercedes Klasy S W223: wszystkie szczegóły na temat głównej premiery roku

Kompleks elektronicznych "asystentów" sedan będzie odpowiadać autopilota trzeciego poziomu. Oznacza to, że kierowca nie będzie musiał reagować natychmiast, a system sam będzie mógł np. wykonać hamowanie awaryjne.

  • Mercedes W223, BMW X8, Genesis GV70: Najważniejsze nowości na 2020 rok

Komentarze

Dodaj komentarz