Awarie napotkane przez kierowców podczas kwarantanny o nazwie

Na prośbę Autonews.ru, METR, agregator usług pomocy technicznej i ewakuacji, przygotował dane dotyczące wezwań serwisu technicznego w okresie od kwietnia do czerwca 2020 roku, kiedy w kraju obowiązywały ścisłe środki kwarantanny. Jednocześnie liczba zgłoszeń zakończonych jedynie konsultacją online spadła prawie o połowę do 10%, podczas gdy wszystkie pozostałe przypadki wymagały wizyty techników.

71% zgłoszeń zakończyło się ewakuacją pojazdu, w pozostałych przypadkach problemy zostały rozwiązane na miejscu. Najczęstszą przyczyną wezwań w okresie kwarantanny były przebicia i uszkodzenia kół - mobilny montaż opon był konieczny w 10% przypadków. Na drugim miejscu (8%) znalazły się problemy z elektryką (dym spod maski, zwarcie w stacyjce) lub zgubienie kluczyków.

W 5% przypadków technicy mieli do czynienia z przegrzaniem silnika i usterkami układu chłodzenia. W 4% przypadków konieczna była naprawa lub doładowanie klimatyzacji. Wreszcie, usługa trzeźwego kierowcy została zamówiona przez 2% użytkowników.

Artykuł 15 czerwca 2020 r. "Jesteśmy umówieni na miesiąc". Co się dzieje w serwisach samochodowych po ich otwarciu Kwarantanna 14 maja 2020 r. "Podrapiesz go - to dobrze". Samochody przestały jeździć do serwisu

Statystyki te różnią się nieco od tych z lata 2019, kiedy wyjazdów było więcej i awarie były inne. W ubiegłym roku 23% zgłoszeń do służb METR zakończyło się konsultacją online, a w 77% przypadków technicy udali się na miejsce awarii. Ponad połowa wizyt (61%) zakończyła się ewakuacją uszkodzonego pojazdu.

Najczęstszym problemem ubiegłego lata były uszkodzenia opon i felg, nawet jeśli mieliśmy więcej niż jedną zapasową. Serwis opon był wymagany w 13% przypadków. Problemy z układem chłodzenia wystąpiły u 7% rozmówców, którzy skarżyli się na wyciek płynu niezamarzającego, awarię termostatu i wentylatora. Liczba zgłoszeń związanych ze źle działającym klimatyzatorem wyniosła aż 2%.

Problemy z dostępem do kabiny, w tym zablokowane klucze i wyczerpana bateria, doświadczyło 7% użytkowników. Ostatniego lata kierowcy zapomnieli wyłączyć reflektory lub rozładowali baterię słuchając przez dłuższy czas muzyki. Kolejne 7% zgłoszeń dotyczyło kończącego się paliwa w zbiorniku. Wreszcie, 3% kierowców poprosiło o kierowcę zastępczego i prawie wszystkie te przypadki były związane ze spożyciem alkoholu.

Komentarze

Dodaj komentarz