Klasa S z napędem akumulatorowym: pierwsze wrażenia z Mercedes-Benz EQS

Siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1 Lewis Hamilton jako jeden z pierwszych miał okazję zapoznać się z nowym Mercedesem-Benz EQS i nie ukrywał swojego zachwytu po jeździe próbnej.

  • Nadwozie: liftback
  • Moc wyjściowa: 333 do 523 KM
  • Przyspieszenie do 100 km/h: od 4,3 do 6,2 sekundy
  • Ciężar własny: 2480 do 2585 kg
  • Zasięg przelotowy: 500 do 770 km
  • Cena w Rosji: nie ogłoszono
Opinia biznesowa 4 czerwca Szef Mercedes-Benz Rosja: "Będziemy działać jako marka luksusowa Wiadomości 15 kwietnia Mercedes-Benz EQS: 350 czujników, autopilot i zasięg 770 km

Rosjanie również mieli taką okazję, ale jeszcze nie wszyscy: firma ze Stuttgartu zaprezentowała swój flagowy samochód elektryczny na Międzynarodowym Forum Ekonomicznym w Sankt Petersburgu. Natomiast sprzedaż w Rosji ma się rozpocząć pod koniec 2021 roku.

Mercedes-Benz EQS (Foto: Autonews.ru)

Ma najbardziej aerodynamiczną karoserię

Mercedes-Benz EQS, choć uchodzi za flagowy model Mercedes-Benz z napędem elektrycznym, w niczym nie przypomina debiutującej niedawno Klasy S W223. Ten samochód z osobliwie ukształtowanym nadwoziem i spadzistym dachem wygląda bardziej jak gigantyczny samochód jednobryłowy niż tradycyjny sedan. W istocie tak jest: EQS to liftback, a jego szczególny kształt zapewnia nadwoziu rekordową aerodynamikę. Samochód ma najlepszy współczynnik oporu aerodynamicznego, który wynosi 0,2 w porównaniu z 0,22 dla nowej Klasy S.

Mercedes-Benz EQS ze względu na specyficzny kształt nadwozia i spadzisty dach przypomina raczej gigantycznego jednobryłowca niż tradycyjnego sedana. (Foto: Autonews.ru)

Ale tę sylwetkę osiągamy nie tylko dzięki formom, ale także rozwiązaniom konstrukcyjnym. Na przykład, klamki drzwi z serwomechanizmem chowają się, gdy rozpoczynasz jazdę, a 19- lub 22-calowe koła mają zoptymalizowane aerodynamiczne szprychy.

Ma wnętrze z przyszłości

Na szczególne wyróżnienie zasługuje wnętrze Mercedesa EQS. Oczywiście, wnętrze nowej Klasy S już zdążyło nas zadziwić swoim futurystycznym designem, ale jeśli zajrzysz do wnętrza EQS, możesz pomyśleć, że znajdujesz się w Enterprise ze Star Treka.

Jeśli zajrzysz do wnętrza Mercedesa-Benz EQS, pomyślisz, że znajdujesz się w Enterprise ze Star Treka. (Foto: Autonews.ru)

Główną ozdobą wnętrza jest przedni panel z nowym systemem MBUX Hyperscreen, który jest jednolitą szklaną powierzchnią o szerokości 141 cm. Pod nim znajduje się hiper-ekran o przekątnej ponad 37 cali. W rzeczywistości jednak nie jest on tak duży, na jaki wygląda, i stanowi połączenie trzech oddzielnych ekranów dotykowych, z których dwa o przekątnej 12,3 cala znajdują się przed kierowcą i pasażerem z przodu, natomiast większy, 17,7-calowy wyświetlacz znajduje się w konsoli środkowej i obsługuje wszystkie elementy wyposażenia kabiny.

Kierowca ma jednak dostęp do wszystkich systemów samochodu za pomocą przycisków na kierownicy, a pasażer z przodu za pomocą wyświetlacza na panelu. Za całą elektronikę odpowiada osiem procesorów i 24 GB pamięci RAM.

System MBUX Hyperscreen to jednolita szklana powierzchnia o szerokości 141 cm. (Zdjęcie: Mercedes-Benz)

Dwa kolejne ekrany dotykowe znajdują się z tyłu w zagłówkach, naprzeciwko każdego z pasażerów siedzących z tyłu. Również w tym przypadku funkcjonalność całej kabiny jest powielona. Dokładnie poprzez układ tylnego rzędu EQS przypomina najnowszą klasę S. Bardzo wygodne fotele, obszyte najdelikatniejszą skórą, przypominają raczej wygodne kokony niż siedzenia. Ponadto, dostępne są różnego rodzaju opcje zwiększające komfort, takie jak podgrzewane, wentylowane i masowane fotele. Ponadto, EQS wyposażony jest w najwyższej klasy system nagłośnienia Burmester z 15 głośnikami i mocą 710 W.

Mercedes-Benz EQS pod względem rozmieszczenia tylnych siedzeń przypomina najnowszą Klasę S. (Foto: Autonews.ru)

Ma ogromny zasięg.

Na razie gama EQS obejmuje tylko dwie wersje. Początkowa wersja samochodu z indeksem 450 + posiada pojedynczy silnik elektryczny w tylnej osi, który rozwija maksymalną moc 333 koni mechanicznych i dysponuje momentem obrotowym 568 Nm. Pojemność pakietu akumulatorów w tej wersji EQS wynosi 107,8 kWh. W tej wersji ważący dwie i pół tony (2 480 kg) pojazd może przejechać do 770 km na jednym ładowaniu.

Pojazd ważący dwie i pół tony (2 480 kg) może przejechać do 770 km na jednym ładowaniu. (Zdjęcie: Mercedes-Benz)

Kolejną modyfikacją elektrycznego okrętu flagowego jest model EQS580 4MATIC z napędem na wszystkie koła, wyposażony w dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi o łącznej mocy maksymalnej 523 KM i 855 Nm szczytowego momentu obrotowego. Ta wersja samochodu waży 2 585 kg, a jej zasięg wynosi 500 km. Obie wersje mają prędkość maksymalną ograniczoną do 210 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje im odpowiednio 6,2 i 4,3 sekundy.

Komentarze

Dodaj komentarz