Toyota zaprezentowała nowy model Land Cruiser 300. Wszystkie szczegóły
Toyota zaprezentowała nową generację swojego flagowego SUV-a Land Cruiser, który po zmianie generacji otrzymał indeks 300.

Fakt 1. Land Cruiser 300 został zbudowany na nowej platformie, ale zachował ramę
Toyota Land Cruiser 300 zbudowana jest w oparciu o nową architekturę TNGA, na którą stopniowo przechodzą wszystkie modele marki. A SUV jest oparty na największej platformie GA-F, na której będą bazować wszystkie flagowe modele Toyoty i Lexusa. Dlatego też Land Cruiser zachował konstrukcję ramową w swojej podstawie. Co więcej, został on poważnie zmodernizowany. Dzięki zastosowaniu nowej technologii spawania laserowego, konstrukcja stalowa została usztywniona i wzmocniona, przy jednoczesnej utracie części elementów wzmacniających i obniżeniu ciężaru.
Konstrukcja szkieletowa trzysetek
Ponadto, ta sama wysokowytrzymała stal została użyta do konstrukcji nadwozia, przy zastosowaniu podobnego procesu spawania. Teraz jednak same zewnętrzne panele nadwozia są wykonane z aluminium. Błotniki, maska, piąte drzwi przestrzeni ładunkowej, a nawet dach wykonane są z blachy skrzydłowej. Rama w połączeniu z nowym nadwoziem straciła prawie 200 kg wagi w porównaniu z podobnymi częściami "dwusetek". Jednocześnie łączna masa własna Land Cruisera 300 zmniejszyła się nieznacznie w porównaniu do poprzednika, ponieważ samochód otrzymał nowocześniejsze wyposażenie technologiczne i wiele nowych elementów wyposażenia.
Wideo: Pierwsza recenzja Land Cruisera 300
Jeśli chodzi o architekturę zawieszenia, to zachowała się ona podobnie do schematu "dwusetki". Jednocześnie "300" w odróżnieniu od swojego poprzednika nie otrzyma hydropneumatycznego zawieszenia z regulowaną wysokością. Natomiast opcjonalnie w samochodzie będą dostępne adaptacyjne amortyzatory o zmiennej charakterystyce twardości tłumienia. Ponadto, Toyota Land Cruiser 300 wyposażona jest w zmodernizowany system E-KDSS z otwartymi stabilizatorami poprzecznymi, który posiada dwa oddzielne obwody hydrauliczne do sterowania przednimi i tylnymi stabilizatorami poprzecznymi.
Nadwozie najdroższego SUV-a Toyoty Nowe pozycje 17 marca "Toyota jest na dobrej drodze". Co mówią o nowym Land Cruiserze 300 Nowe pozycje 20 maja Nowa Toyota Land Cruiser 300: pełne informacje o SUV-ie
Fakt 2. Ma nowe silniki i automatyczną skrzynię biegów.
Jest to prawdopodobnie największa innowacja w Land Cruiserze 300. Ośmiocylindrowe silniki to już przeszłość, zastąpione przez nowocześniejsze, doładowane szóstki. Nadal dostępne są dwa silniki: benzynowy i wysokoprężny.
Nowy silnik Land Cruiser 300
Ciężki silnik paliwowy jest całkowicie nowy i debiutuje nie tylko w Land Cruiserze, ale także w całej gamie jednostek napędowych Toyoty. Jest to sześciocylindrowy turbodiesel o pojemności 3,3 litra, który rozwija moc maksymalną 299 KM i szczytowy moment obrotowy 700 Nm.
Jednak benzynowa twin-turbo szóstka jest już znana z modelu Lexus LS. 3,5-litrowy twin-turbo V6 rozwija maksymalną liczbę "koni", a jego moment obrotowy w szczycie osiąga 600 Nm.
Pod maską 300
Oba silniki są łączone wyłącznie z najnowszą 10-biegową skrzynią automatyczną. A te tandemy zapewniają Three Hundred imponującą dynamikę. Japoński producent nie deklaruje jeszcze dokładnych danych, ale zapewnia, że obie modyfikacje SUV-a bez problemu zostawiają 7 sekund do "setki".
Fakt 3: istnieje hardkorowa wersja terenowa Land Cruisera 300
Na chwilę obecną nie ujawniono pełnych informacji o kicie, ale zapowiedziano dwie modyfikacje. Wersja 70th Anniversary dedykowana jest 70. rocznicy powstania modelu i otrzymała pełny zestaw wyposażenia opcjonalnego. Model ten wyposażony jest wyłącznie w mechanizm różnicowy Torsen w centrum, który posiada blokadę, stopniowe obniżanie skrzyni biegów, a także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na tylnej osi.
Toyota Land Cruiser 300
Druga wersja, która nadal nosi nazwę kodową VX Off-road, jest pozycjonowana jako bardziej hardkorowa modyfikacja off-road. Posiada on również blokowany "środek" i obniżony rząd, ale każda z osi (przednia i tylna) wyposażona jest w jeden wolny mechanizm różnicowy z wymuszoną blokadą.
Prześwit w obu wersjach jest taki sam, a jego minimalna wartość (odległość od spodu tylnej osi do podłoża pod kołami) wynosi 230 mm.