BMW zaprezentowało w Monachium crossovera X5 z silnikiem wodorowym o mocy 274 KM
Podczas wrześniowego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Monachium BMW zaprezentuje nową wersję crossovera X5 z napędem wodorowym. W 2022 roku Niemcy wyprodukują niewielką partię takich pojazdów, które posłużą do celów testowych i demonstracyjnych.

Zewnętrznie wodorowy crossover iX5 Hydrogen różni się od standardowego X5 niebieskim wystrojem przedniej części nadwozia, osłoną chłodnicy z elementami wydrukowanymi na drukarce 3D, a także innym tylnym zderzakiem i dyfuzorem. Do tego dochodzą unikalne, 22-calowe, aerodynamiczne felgi z oponami z naturalnego kauczuku i rayonu.
Wodorowy układ napędowy i Hydrogen NEXT został opracowany wspólnie z Toyotą. Składa się on z jednostki elektrycznej eDrive piątej generacji z akumulatorem buforowym, ogniwem paliwowym i przetwornikiem napięcia.
Generator elektrochemiczny wykorzystuje jako paliwo mieszaninę tlenu i wodoru, a jedynym "wydechem" jest para wodna. Wodór znajduje się w dwóch zbiornikach o ciśnieniu 700 barów, które mogą pomieścić do 6 kg gazu. Całkowite napełnienie zbiornika trwa nie dłużej niż cztery minuty.
Wiadomości 2 października 2019 r. Nowe BMW X5 M i X6 M otrzymają silnik o mocy 625 KM Wideo 29 września 2018 r. On jest legendą. Jazda próbna nowym BMW X5W trybie standardowym jednostka wodorowa wytwarza moc 125 kW, co odpowiada 170 koniom mechanicznym. BMW zaznacza, że moc szczytowa jednostki może zostać zwiększona do 275 kW - 374 KM "dla celów jazdy sportowej".
Niemcy nie zamierzają na razie sprzedawać takich samochodów. Ale wcześniej firma mówiła, że model napędzany wodorem może pojawić się w 2030 roku.
Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.