BMW zaprezentowało w Monachium crossovera X5 z silnikiem wodorowym o mocy 274 KM

Podczas wrześniowego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Monachium BMW zaprezentuje nową wersję crossovera X5 z napędem wodorowym. W 2022 roku Niemcy wyprodukują niewielką partię takich pojazdów, które posłużą do celów testowych i demonstracyjnych.

Zewnętrznie wodorowy crossover iX5 Hydrogen różni się od standardowego X5 niebieskim wystrojem przedniej części nadwozia, osłoną chłodnicy z elementami wydrukowanymi na drukarce 3D, a także innym tylnym zderzakiem i dyfuzorem. Do tego dochodzą unikalne, 22-calowe, aerodynamiczne felgi z oponami z naturalnego kauczuku i rayonu.

Wodorowy układ napędowy i Hydrogen NEXT został opracowany wspólnie z Toyotą. Składa się on z jednostki elektrycznej eDrive piątej generacji z akumulatorem buforowym, ogniwem paliwowym i przetwornikiem napięcia.

Generator elektrochemiczny wykorzystuje jako paliwo mieszaninę tlenu i wodoru, a jedynym "wydechem" jest para wodna. Wodór znajduje się w dwóch zbiornikach o ciśnieniu 700 barów, które mogą pomieścić do 6 kg gazu. Całkowite napełnienie zbiornika trwa nie dłużej niż cztery minuty.

Wiadomości 2 października 2019 r. Nowe BMW X5 M i X6 M otrzymają silnik o mocy 625 KM Wideo 29 września 2018 r. On jest legendą. Jazda próbna nowym BMW X5

W trybie standardowym jednostka wodorowa wytwarza moc 125 kW, co odpowiada 170 koniom mechanicznym. BMW zaznacza, że moc szczytowa jednostki może zostać zwiększona do 275 kW - 374 KM "dla celów jazdy sportowej".

Niemcy nie zamierzają na razie sprzedawać takich samochodów. Ale wcześniej firma mówiła, że model napędzany wodorem może pojawić się w 2030 roku.

Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.

Komentarze

Dodaj komentarz