Osiem tajnych innowacji motoryzacyjnych dla Rosji. Znaleźliśmy je w bazie danych Rospatent

Nie tylko zdjęcia szpiegowskie czy oficjalne komunikaty mówią nam o przyszłych nowinkach motoryzacyjnych dla Rosji. Producenci samochodów publikują również zdjęcia patentowe modeli w otwartej bazie danych Federalnego Instytutu Własności Intelektualnej (FIPS), próbując chronić swoje produkty przed kopiowaniem. Niektóre z tych samochodów pozostaną tylko zdjęciami w dokumentach elektronicznych, ale inne powinny już wkrótce pojawić się na rosyjskich drogach.

Nowe Renault Logan i Sandero

Nie tak dawno temu Renault opatentowało wygląd sedana Logan i hatchbacka Sandero trzeciej generacji, których sprzedaż powinna rozpocząć się jeszcze w tym roku. Zdjęcia pokazują wersję europejską z trójkątnym miejscem na tabliczkę znamionową Dacia, ale tutaj będą one tradycyjnie sprzedawane z francuską plakietką Renault na kratce.

Nowości 25 grudnia 2020 r. Wszystkie nowości samochodowe w Rosji w 2021 roku. Pełna tabela z datami Artykuły 1 marca 5 najbardziej oczekiwanych chińskich nowości 2021 roku. Zdjęcia i szczegóły Zdjęcia przedstawiają samochody w wersji europejskiej z trójkątnym miejscem na tabliczkę znamionową Dacia. (Foto: fips.ru)

Nowy Logan i Sandero są oparte na platformie CMF-B, uproszczonej wersji podwozia CMF, która napędza nowe Renault Clio, Captur i inne modele z UE. Architektura ta będzie wkrótce stanowić podstawę dla wszystkich nowych pojazdów Dacia i Lada. W Europie linia silników Logan i Sandero obejmuje doładowane i nie doładowane 1,0-litrowe "trójki" o mocy od 65 do 100 KM, ale w Rosji linia będzie reprezentowana przez dawny 1,6-litrowy atm, produkujący od 82 do 113 KM. Niewykluczona jest jednak modyfikacja z silnikiem turbo o pojemności 1,33 litra, znanym z modeli Arkana, Kaptur i nowego Dustera.

Nowy Logan i Sandero są oparte na platformie CMF-B, uproszczonej wersji podwozia CMF, na której bazuje nowe Renault Clio, Captur i inne modele z UE. (Foto: fips.ru)

Toyota Corolla Cross

Nie znamy perspektyw Toyoty Corolli Cross w Rosji, jednak model ten może być konkurencją dla takich parkettowych aut jak Mazda CX-30 czy Mitsubishi ASX. Co więcej, Japończycy pozycjonują nowego SUV-a jako model globalny: jest on już sprzedawany w kilku krajach Azji Południowo-Wschodniej i Ameryki Południowej, a wkrótce powinien wejść na rynek indyjski, australijski i amerykański.

Zewnętrznie, Toyota Corolla Cross bardziej przypomina "starszą" RAV4 nowej generacji. (Foto: fips.ru)

Zewnętrznie crossover wygląda bardziej jak "starszy" RAV4 następnej generacji, ale wnętrze jest zaprojektowane w stylu "dawcy" Corolla: Cross-wersja ma ten sam jeden wyświetlacz multimedialny, podobne wirtualnej desce rozdzielczej i kanałów powietrznych systemu klimatycznego o tym samym kształcie. W zależności od rynku, Toyota Corolla Cross wyposażona jest w silniki atmosferyczne o pojemności 1,8 i 2,0 litra, generujące odpowiednio 140 i 170 KM, lub w jednostkę hybrydową o mocy 122 KM.

Japończycy pozycjonują nowego SUV-a jako model globalny.

Mitsubishi Outlander

Ale w przypadku Mitsubishi Outlandera czwartej generacji, którego wygląd został opatentowany w Rosji w marcu, wiadomo już, że crossover dotrze do Rosji w 2022 roku. Produkcja modelu, który odpowiada za ponad połowę krajowej sprzedaży japońskiej marki, zostanie uruchomiona w regionie Kaługi. Nie jest więc wykluczone, że na początkowym etapie przez jakiś czas crossovery będą sprowadzane z zagranicy.

Mitsubishi Outlander czwartej generacji trafi do Rosji w 2022 roku. (Foto: fips.ru)

Główną zmianą techniczną czwartego Mitsubishi Outlandera w stosunku do crossovera trzeciej generacji jest nowa platforma CMF-C/D z tylnym zawieszeniem wielowahaczowym. Samochód jest uzupełniony o 2,5-litrowy silnik benzynowy Nissan produkujący 181 KM, działający w parze z wariatorem Jatco. Podstawowe wersje mają napęd na przednie koła, ale jest też wersja z napędem na cztery koła ze sprzęgłem na tylnej osi.

Produkcja modelu, który stanowi ponad połowę krajowej sprzedaży japońskiej marki, zostanie uruchomiona w obwodzie kałuskim. (Foto: fips.ru)

Nissan Magnite

Nissan zaprezentował małego i bardzo taniego crossovera Magnite pod koniec października 2020 roku, a już dwa tygodnie później w bazie FIPS pojawiły się zdjęcia patentowe tego auta. W Indiach subkompaktowy parkcar o długości 3,9 metra kosztuje od 499 000 rupii, co stanowi równowartość około 510 000 rubli. Podstawowe wyposażenie modelu obejmuje przednie poduszki powietrzne, tylny Parktronic i klimatyzację.

W Indiach subkompaktowy parkett o długości 3,9 metra kosztuje od 499 tys. rupii, czyli równowartość ok. 510 tys. rubli.

A "starsze" wersje mają np. diodowe światła drogowe, wirtualną deskę rozdzielczą, dotykowy ekran multimedialny i kamerę cofania, a także akustykę JBL. Gama silników obejmuje 1,0-litrową, trzycylindrową jednostkę o mocy 70 KM połączoną z manualną skrzynią biegów, natomiast "starsze" warianty wyposażono w doładowany silnik o mocy 95 KM o tej samej pojemności, współpracujący z wariatorem.

Podstawowe wyposażenie Nissana Magnite obejmuje przednie poduszki powietrzne, tylny Parktronic i klimatyzację.

Volkswagen Viloran

Volkswagen Viloran, który pojawił się w bazie FIPS pod koniec ubiegłego roku, wciąż jest sprzedawany tylko w Chinach, gdzie duże i wygodne minivany cieszą się dużą popularnością. Jednak w Rosji taki model mógłby również dostosować się i konkurować o klientów z Mercedes-Benz Klasy V, Toyota Alphard, Kia Carnival i GAC GN8 i Hyundai Staria.

Volkswagen Viloran jest nadal sprzedawany tylko w Chinach, gdzie duże i wygodne minivany cieszą się dużą popularnością.

Minivan o długości 5,3 m posiada układ siedzeń 2+2+3, w którym środkowy rząd wyposażony jest w dwa dzielone fotele kapitańskie z elektrycznym sterowaniem i wysuwanymi podnóżkami. Dostępne są przesuwane tylne drzwi, panoramiczny szyberdach i trzystrefowa klimatyzacja. Na liście wyposażenia znajdują się m.in. adaptacyjny tempomat, system poprawiający widoczność we wszystkich kierunkach oraz asystent jazdy w mieście. Volkswagen Viloran napędzany jest 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym dostępnym w dwóch stopniach doładowania: 186 i 220 KM.

Minivan o długości 5,3 metra ma układ siedzeń 2+2+3 z dwoma dzielonymi fotelami kapitańskimi w środkowym rzędzie.

Bugatti Chiron Pur Sport

Można tu znaleźć nie tylko samochody produkowane seryjnie, ale także najrzadsze ekskluzywne auta, które kosztują fortunę. Na przykład, Bugatti zabezpieczył wygląd zewnętrzny specjalnej wersji hipersamochodu Chiron o nazwie Pur Sport, który zadebiutował na wirtualnym Geneva Motor Show w marcu 2020 roku. Jest to znacznie zmodernizowana wersja coupe z lżejszą konstrukcją, przekonfigurowanym zawieszeniem i zmodernizowanym aerodynamicznym spojlerem o długości prawie dwóch metrów.

Specjalna wersja hipersamochodu Chiron o nazwie Pur Sport jest znacznie zmodernizowaną wersją coupe o lżejszej strukturze. (Foto: fips.ru)

Bugatti Chiron Pur Sport jest wyposażony w ten sam 8,0-litrowy silnik W16 z czterema turbinami produkującymi 1500 koni mechanicznych. Silnik ten pozwala autu osiągnąć pierwszą setkę w 2,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest przymusowo ograniczona do 350 km na godzinę. Pur Sport będzie dostępny tylko w 16 egzemplarzach i będzie kosztował 3,2 mln euro lub 300 mln rubli za sztukę.

Bugatti Chiron Pur Sport będzie dostępny w zaledwie 16 egzemplarzach. (Foto: fips.ru)

Polestar Precept

Polestar, szwedzka marka samochodowa, która kilka lat temu odłączyła się od Volvo i stała się niezależną marką, również została objęta ochroną przed plagiatem. Ten samochód istnieje tylko w formie samochodu koncepcyjnego i jest mało prawdopodobne, aby kiedykolwiek pojawił się na linii montażowej w swojej obecnej formie. Taki model może jednak spodobać się tym, którzy dbają o środowisko.

Polestar Precept istnieje tylko w formie samochodu koncepcyjnego i jest mało prawdopodobne, aby kiedykolwiek trafił do transportera w swojej obecnej formie.

Po pierwsze, Polestar Precept wyposażony jest w całkowicie elektryczny układ napędowy o zerowej emisji spalin. Po drugie, we wnętrzu zastosowano materiały pochodzące z recyklingu, np. dywaniki podłogowe wykonano z przetworzonych sieci rybackich, a tapicerkę siedzeń z plastikowych butelek. Plastikowe elementy zostały zastąpione specjalnym biokompozytowym materiałem, który jest dwukrotnie lżejszy, ale zawiera znacznie mniej polimerów.

Polestar Precept jest wyposażony w całkowicie elektryczny, bezemisyjny układ napędowy.

Komentarze

Dodaj komentarz