Elektryczny Ford Transit pojawi się w Rosji

Ford planuje rozpoczęcie seryjnej produkcji elektrycznego vana Transit. Produkcja tego modelu ma się rozpocząć w 2022 roku. To jest zgłaszane przez Kommersant z powołaniem się na przedstawiciela Sollers (firma kontroluje joint venture z Fordem).

Według niego, produkcja samochodu elektrycznego będzie prowadzona równolegle z modyfikacją diesla w samochodzie dostawczym. Tym samym Ford Transit może stać się pierwszym samochodem elektrycznym produkowanym seryjnie w Rosji.

"Już teraz widzimy popyt na pojazdy elektryczne ze strony wielu klientów - segmentu e-commerce oraz międzynarodowych firm działających w Rosji, które wykorzystują samochody dostawcze do dostaw wewnątrzmiejskich" - wyjaśnił Sollers.

Przedstawiciel firmy podkreślił, że nowości będą przeznaczone dla miast o dużej gęstości zaludnienia i dużym wolumenie logistyki wewnątrzmiejskiej. Przede wszystkim dotyczy to Moskwy, Sankt Petersburga i Kazania.

Ford odtajnił napędzany energią elektryczną samochód dostawczy Transit w listopadzie ubiegłego roku. Stylistyka "zielonego" modelu nie różni się zbytnio od standardowego Forda Transita. Klienci mają do wyboru kilka opcji, każda z innym pasem nadwozia. Wszystkie warianty pojazdu wyposażone są w silnik elektryczny o mocy 269 KM i momencie obrotowym 430 Nm. Zasięg pojazdu E-Transit wynosi 350 km. Dzięki specjalnemu systemowi szybkiego ładowania E-Transit może być naładowany z 15 do 80 procent w około 44 minuty.

Wiadomości na 13 listopada 2020 r. Ford prezentuje elektrycznego vana Wiadomości 17 lutego Ford chce wycofać z Europy samochody benzynowe po 2030 roku

Już wcześniej informowano, że do 2030 r. producent samochodów Ford całkowicie usunie z europejskiego rynku samochody z silnikami spalinowymi, które zostaną zastąpione przez napędy elektryczne. Na przykład od połowy 2026 r. popularne modele Forda, w tym Focus i Fiesta, będą dostępne w Europie wyłącznie z napędem hybrydowym lub elektrycznym, a cztery lata później na rynku pozostaną tylko wersje zeroemisyjne.

Konwencjonalne silniki spalinowe pozostaną jedynie w pojazdach użytkowych Ford Transit i Torneo, ale do 2030 roku takie warianty modelowe będą stanowić nie więcej niż jedną trzecią całej sprzedaży z gamy pojazdów użytkowych.

W marcu 2019 roku Ford oficjalnie ogłosił, że przestanie importować i montować samochody osobowe w Rosji. Linia marki była reprezentowana przez modele Fiesta, Focus, Mondeo, EcoSport, Kuga i Explorer. Marka nie opuściła jednak całkowicie rynku rosyjskiego - koncentruje się na obsłudze modeli samochodów osobowych i sprzedaży lekkich samochodów dostawczych.

Autonews.ru można teraz czytać na Telegramie.

Komentarze

Dodaj komentarz