Porównanie Dacia Duster II (Renault Duster II) vs. Suzuki Vitara II

Wybór nowego samochodu to często trudna decyzja, zwłaszcza w obliczu licznych opcji na rynku. Dlatego też chcemy Cię dziś zabrać w podróż przez świat kompaktowych SUV-ów i porównać dwa popularne modele: Dacia Duster II (znany także jako Renault Duster II) oraz Suzuki Vitara II. Oba te samochody cieszą się dużą popularnością w Polsce, oferując przystępne ceny, atrakcyjny design i wiele innych zalet. Czytając nasz artykuł, dowiesz się, który z tych samochodów może być lepszym wyborem dla Ciebie.

Historia i pochodzenie modeli

Zanim zagłębimy się w szczegóły, warto przyjrzeć się historii i pochodzeniu obu modeli. Dacia Duster II, znany także jako Renault Duster II, to kompaktowy SUV rumuńskiej marki Dacia, która jest częścią koncernu Renault. Pierwsza generacja Duster pojawiła się na rynku w 2010 roku i od razu zdobyła dużą popularność dzięki swojemu przystępnemu kosztowi i zdolnościom terenowym.

Suzuki Vitara II, z kolei, to druga generacja tego modelu, który zadebiutował na rynku w 2015 roku. Suzuki to japońska marka samochodów, która jest znana z produkcji nie tylko osobówek, ale także motocykli i quadów.

Wygląd zewnętrzny i design

Kiedy patrzymy na oba te samochody, od razu rzuca się w oczy różnica w stylu i designie.

Dacia Duster II (Renault Duster II)

Dacia Duster II prezentuje się masywnie i solidnie, zachowując jednocześnie pewną prostotę. Charakterystyczna jest jego duża atrapa chłodnicy oraz wyraziste linie nadwozia. To auto ma terenowy charakter, co podkreśla obecność plastikowych nakładek na nadkolach i solidnych zderzaków. Choć Dacia Duster II nie jest samochodem luksusowym, jej design przyciąga uwagę i daje wrażenie solidności.

Suzuki Vitara II

Suzuki Vitara II wyróżnia się bardziej eleganckim podejściem do designu. Ten model ma bardziej aerodynamiczny kształt, zaokrąglone linie i subtelniejsze detale. Charakterystyczne są również podwójne reflektory i atrakcyjne obramowanie atrapy chłodnicy. Suzuki Vitara II prezentuje się bardziej miejsko i nowocześnie, co może przyciągać tych, którzy szukają eleganckiego SUV-a.

Suzuki Vitara

Wnętrze i wyposażenie

Kolejnym ważnym aspektem przy wyborze samochodu jest jego wnętrze i wyposażenie. Both Dacia Duster II and Suzuki Vitara II oferują przestronne i funkcjonalne kabiny, ale z pewnymi różnicami.

Dacia Duster II (Renault Duster II)

Wnętrze Dacia Duster II jest funkcjonalne i praktyczne. Materiały użyte do wykończenia kabiny są solidne, choć można odnieść wrażenie, że nieco oszczędzano na jakości. Jednakże przestronność kabiny jest dużym plusem tego modelu, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Dacia Duster II oferuje także spory bagażnik, co może być przydatne w przypadku podróży czy przewożenia większych przedmiotów.

Suzuki Vitara II

Wnętrze Suzuki Vitara II prezentuje się bardziej nowocześnie i starannie. Materiały użyte do wykończenia są lepszej jakości, a wykończenie jest bardziej eleganckie. To auto oferuje wygodne siedzenia i ergonomicznie rozmieszczone elementy sterujące. Pomimo nieco mniejszej przestrzeni na tylnej kanapie, kabina jest komfortowa zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów z tyłu. Suzuki Vitara II ma również spory bagażnik, choć nieco mniejszy niż Dacia Duster II.

Silniki i osiągi

Przechodząc do jednego z kluczowych aspektów każdego samochodu - silników i osiągów, warto przyjrzeć się bliżej dostępnym jednostkom napędowym w obu modelach.

Dacia Duster II (Renault Duster II)

Dacia Duster II oferuje różne opcje silnikowe, w tym benzynowe i wysokoprężne. Najmocniejsza wersja wyposażona jest w 1,3-litrowy silnik o mocy 150 KM, co pozwala na dynamiczną jazdę zarówno w mieście, jak i poza asfaltem. Dostępne są także mniejsze jednostki napędowe, które są bardziej ekonomiczne, ale nieco mniej wydajne.

Suzuki Vitara II

Suzuki Vitara II również oferuje różne opcje silnikowe, ale najczęściej wybieraną jednostką jest 1,4-litrowy silnik BoosterJet o mocy 140 KM. To auto jest bardziej nastawione na komfort jazdy i oszczędność paliwa niż na sportowe osiągi. Silniki dostępne w Vitara II są bardziej zrównoważone pod względem osiągów i ekonomii.

Szczegółowe informacje na temat silników

Dla osób szczególnie zainteresowanych silnikami, warto przedstawić bardziej szczegółowe informacje na temat dostępnych jednostek napędowych w obu modelach.

Dacia Duster II (Renault Duster II)

1,3-litrowy silnik benzynowy:

Moc: 150 KM • Moment obrotowy: 250 Nm

Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna lub automatyczna

1,5-litrowy silnik wysokoprężny:

Moc: 115 KM

Moment obrotowy: 260 Nm

Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna

Suzuki Vitara II

1,4-litrowy silnik benzynowy BoosterJet:

Moc: 140 KM

Moment obrotowy: 220 Nm

Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna lub automatyczna

1,0-litrowy silnik benzynowy BoosterJet:

Moc: 111 KM • Moment obrotowy: 170 Nm

Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna

1,6-litrowy silnik wysokoprężny:

Moc: 120 KM

Moment obrotowy: 320 Nm

 Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna

  Dacia Duster Suzuki Vitara
Kraj marki Rumunia -
Klasa samochodu J -
Liczba drzwi 5 -
Liczba miejsc 5 5
Długość 4341 mm 4175 mm
Szerokość 1804 mm 1775 mm
Wysokość 1621 mm 1610 mm
Rozstaw osi 2673 mm 2500 mm
Prześwit 214 mm -
Szerokość rozstawu kół przedniej 1563 mm -
Szerokość tylnych kół 1570 mm -
Rozmiar kół 215/65/R16 215/60/R17 -
Min przestrzeń bagażowa 411 l 375 l
Max przestrzeń bagażowa 1614 l 1120 l
Pojemność zbiornika paliwa 50 l 47 l
Masa własna 1413 kg 1075 kg
Masa całkowita 1952 kg 1730 kg
Skrzynia biegów Mechaniczna Mechaniczna
Liczba biegów 6 5
Napęd pełny Przedni
Zawieszenie przednie Niezależna, sprężynowy Niezależna, Kolumny McPhersona
Zawieszenie tylne Niezależna, sprężynowy Belka skrętna, Sprężyny śrubowe
Hamulce przednie Hamulce wentylowane tarczowe wentylowane
Hamulce tylne Hamulce Hamulce
Prędkość maksymalna 175 km/h 180 km/h
Przyspieszenie (0-100 km/h) 10.2 s 11.5 s
Zużycie paliwa (cykl mieszany) na 100 km 5.3 l 5.8 l
Paliwo diesel 95
Norma ekologiczna Euro 6 EURO V
CO2 emisji 139 g/km -
Typ silnika Diesel Benzyna
Położenie silnika przednie, przekrój -
Pojemność silnika 1461 cm3 1586 cm3
Rodzaj doładowania turbodoładowanie -
Moc silnika 115 hp 117 hp
Maksymalna moc (kW) 84 kW -
Obroty maksymalnej mocy 3750 obr/min do 6 000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 N*m 151 N*m
Obroty maksymalnego momentu obrotowego 1750 kW do 4 400 obr/min
Układ cylindrów rządny Rządny
Liczba cylindrów 4 4
Liczba zaworów cylindra 2 4
Stopień kompresji 15.2 -
Średnica cylindra 76 mm 78 mm
Skok tłoka 80.5 mm 83 mm
Rodzaj nadwozia SUV Crossover
Typ wlot Common rail (Diesel) rozproszony wtrysk
Wyposażenie wnętrza (standard)
Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym ze strony
Przechyl i wyciągnij kolumnę kierownicy
Kierownica z przyciskami sterowania systemem audio i Hands free "Wolne ręce"
Układ regulacji lusterek
Tylne siedzenia dzielone w proporcji 60/40
Podgrzewane lusterka boczne
Ogrzewanie przednich foteli
Kanały doprowadzenia ciepłego powietrza na nogi pasażerów z tyłu
Filtr pyłu kabiny pyłku
Komputer pokładowy z 3,5" wyświetlaczem monochromatycznym
Port USB
Antena
Poduszka powietrzna kolan kierowcy
Boczne poduszki powietrzne
Boczne kurtyny powietrzne
Mocowania do fotelika dziecięcego ISOFIX (2 szt.)
Czarne ozdobne nakładki przedniego zderzaka
Pasy bezpieczeństwa z przodu z regulacją wysokości
Montaż składane pedały
System Era-Glonass
Układ przeciwblokujący (ABS)
Program stabilności pojazdu (ESP)
System wspomagania awaryjnego hamowania (Brake Assist)
Rozkład siły hamowania (EBD)
Kolor nadwozia nie metalik
Czarne ozdobne nakładki błotników przednich
Ozdobne nakładki progów drzwi
Z przodu czarna kratka chłodnicy
Pasy bezpieczeństwa w drzwiach bocznych
Osłony nadkoli
Słabo, przyciemniane szyby
16" felgi stalowe z ozdobnymi kołpakami + opony 215/60 R16
Kolor nadwozia metalic
Led tylne światła LED
Halogenowe przednie reflektory reflektor typu
Halogenowe światła do jazdy dziennej
Obity tkaniną podłokietniki drzwi
Tkanina wykończenie drzwi
Srebrna osłona przedniego panelu
Tkanina tapicerka siedzeń
Osłony przeciwsłoneczne z wbudowanym lustrem
Panel przedni panel z miękkiego tworzywa sztucznego
Uchwyty na butelki w drzwiach (4 szt.)
Przednie uchwyty na kubki (2 szt.)
Tkaniny wnętrza dywaniki (4 szt.)
Koło zapasowe "w wersji skróconej"
Regulacja przednich foteli z regulacją wysokości
Centralny zamek z PILOTA
Klimatyzacja
Immobiliser
Czołowe poduszki powietrzne
Dwukolorowe malowanie nadwozia
Obrotomierz

Dacia Duster II vs. Suzuki Vitara II - silniki i osiągi

O ile Dacia Duster II (Renault Duster II) może się pochwalić nieco większą gamą jednostek napędowych, Suzuki Vitara II koncentruje się na bardziej zrównoważonych rozwiązaniach pod względem osiągów i ekonomii. Wybór silnika zależy więc od indywidualnych preferencji i potrzeb. Jeśli zależy Ci na sportowych osiągach i mocy, Dacia Duster II może być lepszym wyborem, zwłaszcza w wersji z 1,3-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM. Natomiast jeśli ważniejsza jest dla Ciebie ekonomia paliwa i komfort jazdy, to Suzuki Vitara II może bardziej Ci odpowiadać.

Dacia Duster II vs. Suzuki Vitara II - cena i dostępność na polskim rynku

Ostateczny wybór między tymi dwoma samochodami zależy również od dostępności i cen na polskim rynku. Obie marki są obecne w Polsce, więc zakup każdego z tych modeli nie powinien stanowić problemu.

Jeśli chodzi o cenę, Dacia Duster II jest bardziej przystępna dla osób, które chcą zaoszczędzić na zakupie samochodu. Suzuki Vitara II jest nieco droższa, ale oferuje też więcej zaawansowanych opcji wyposażenia.

dacia

Który samochód wybrać – podsumowanie

Podsumowując, wybór między Dacia Duster II (Renault Duster II) a Suzuki Vitara II zależy od indywidualnych preferencji i potrzeb. Jeśli zależy Ci na przestronności, możliwościach terenowych i atrakcyjnej cenie, to Dacia Duster II może być lepszym wyborem. Natomiast jeśli ważniejszy jest dla Ciebie komfort jazdy, ekonomia i design, to Suzuki Vitara II może bardziej Ci odpowiadać.

Warto również wziąć pod uwagę opinie ekspertów oraz przetestować oba te samochody podczas jazdy próbnej, aby dokładnie ocenić, który z nich spełnia Twoje oczekiwania. Ostateczny wybór należy do Ciebie, ale oba te modele mają wiele do zaoferowania.

FAQ - najczęstsze pytania o Dacia Duster II i Suzuki Vitara II

1. Który samochód jest bardziej ekonomiczny, Dacia Duster II czy Suzuki Vitara II?

Suzuki Vitara II jest bardziej ekonomiczna, oferując niższe średnie spalanie niż Dacia Duster II.

2. Który samochód jest bardziej komfortowy, Dacia Duster II czy Suzuki Vitara II?

Suzuki Vitara II jest bardziej nastawiona na komfort jazdy, dzięki miększemu zawieszeniu i lepszej tłumieniu dźwięków.

3. Który samochód ma lepszy napęd, Dacia Duster II czy Suzuki Vitara II?

Oba samochody oferują napęd na wszystkie koła, ale Dacia Duster II może być bardziej odpowiednia do jazdy w trudniejszych warunkach terenowych.

4. Który samochód ma więcej miejsca dla pasażerów, Dacia Duster II czy Suzuki Vitara II?

Dacia Duster II oferuje więcej przestrzeni na tylnej kanapie, co może być korzystne dla pasażerów.

5. Który samochód jest bardziej przyjazny dla środowiska, Dacia Duster II czy Suzuki Vitara II?

Suzuki Vitara II jest bardziej ekonomiczna pod względem zużycia paliwa, co może wpłynąć na mniejszy wpływ na środowisko.

6. Który samochód jest bardziej opłacalny, Dacia Duster II czy Suzuki Vitara II?

Ostateczna opłacalność zależy od indywidualnych potrzeb i budżetu, ale Dacia Duster II może być bardziej opłacalna ze względu na atrakcyjną cenę wyjściową.

Podsumowanie i wnioski

Dacia Duster II (Renault Duster II) i Suzuki Vitara II to oba popularne kompaktowe SUV-y, które mają wiele do zaoferowania. Ostateczny wybór zależy od Twoich indywidualnych preferencji i potrzeb. Jeśli cenisz sobie przestronność, możliwości terenowe i przystępną cenę, to Dacia Duster II może być lepszym wyborem. Natomiast jeśli ważniejszy jest dla Ciebie komfort jazdy, ekonomia i design, to Suzuki Vitara II może bardziej Ci odpowiadać.

Wyprzedaż rocznika 2023 już trwa! Sprawdź gdzie znajdziesz największe rabaty

Wyprzedaż rocznika 2023

Oba te samochody mają swoje zalety i wady, dlatego warto dokładnie przemyśleć, które kryteria są dla Ciebie najważniejsze i przetestować oba modele podczas jazdy próbnej. Ostateczna decyzja powinna być dostosowana do Twoich indywidualnych preferencji i potrzeb.

Zobacz pozostałe porównania samochodów:

Komentarze

Dodaj komentarz